Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bodziasty Nowicjusz
Dołączył: 26 Lut 2010 Posty: 31 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Ryki Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 0:40, 01 Mar 2010 Temat postu: Polonez Kombi 2.0 GSi 2000/2001 |
|
|
Wszystko zaczęło się od zimy 2005/2006r. kiedy to naszło nas na zakup "nowego" auta. Jako, że mieliśmy wąskotorową carówkę na gaźniku to decyzja była jednoznaczna, że następcą będzie "plus". W poszukiwaniach upragnionego auta trafiliśmy do Konina, skąd po obejrzeniu 2 aut wróciliśmy wygodnym klimatyzowanym expresem pkp do domu. Na kolejny wyjazd udaliśmy się w marcu w okolice Jędrzejowa (świętokrzyskie). Tym razem wypad był udany i wróciliśmy do domu "nowym" Polonezem. Trasa przebiegła interesująco ze względu na ciągłe sprawdzanie możliwości zawieszenia, które były zaskakujące. Zmęczenie nam nie dawało się we znaki mimo całego dnia podróżowania 3 pociągami, pksem, golfami.
Dzień mogliśmy nazwać udanym, ponieważ wracaliśmy jako dumni posiadacze Poloneza Kombi Van 1.6 GSi z Grudnia 2000roku.
Miał on wtedy 73 kkm przebiegu i po wynikach dalszej eksploatacji wygląda na to, że był to autentyczny przebieg.
Auto było jak i jest nadal bezwypadkowe, jedynym nie oryginalnym elementem blacharskim jest prawy błotnik (pozostałość po poprzednim właścicielu).
Zaraz po zakupie przyszedł mi "genialny" pomysł wsadzenia dohca 2.0 do tego auta. Historia naszego fiatowskiego silniczka sięga zimy 2003/2004 kiedy to został kupiony jako "po remoncie". Jego oględziny wykazały kompletne zatarcie wału i cylindry, którym tłoki same zrobiły 1,5 szlifu. Remont silnika ciągnął się w nieskończoność z różnych względów. Definitywnie został zakończony latem 2008r.
We wrześniu tegoż roku (2008) rozpoczął się nasz nowy rozdział życia. Pierwszy swap w "profesjonalnych" warunkach. Cała akcja około przekładkowa trwała 3 miesiące. Oprócz mariażu dohca z wtryskiem Multec XM, zostało wyrzucone całe filcowe wygłuszenie i zastąpione matami bitumicznymi i barankiem tectyl, położona została wiązka pod klimatyzację i 4 elektryczne szyby (z różnych aut dopasowane; elektryczne lusterka w ramach nudów zostały założone w 2007 roku). W ramach dostosowania wydechu do silnika został przerobiony kolektor z 1.6 gsi, "druciany pierścień" występujący jako łącznik został posłany w kosmos. Na miejsce tego łącznika zastosowana została standardowa uszczelka występująca na pozostałych połączeniach układu razem z 2 flanszami, aby nie rozrywać wydechu zastosowaliśmy uniwersalny (podobno nierdzewny) łącznik elastyczny. Układ został dopełniony katalizatorem bosala.
A dalej;) Każdy rozsądny chłopiec wie, że nie sztuką jest się rozpędzić ale prawdziwą sztuką jest się zatrzymać. W ramach tej sentencji do układu hamulcowego po długim okresie oczekiwania (od sierpnia 2007) trafiły pakiet: zaciski z pięknej alfy razem z tarczami o średnicy 284mmx22mm. Oczywiście przed tą operacją piasty zostały zaopatrzone w nowe łożyska skfu.
Po wielu chwilach spędzonych przy swapie nadeszła ta upragniona, 1 odpalanie i jada próbna. Już pierwszy przejazd pokazał prawdziwe oblicze nowej jednostki napędowej, jej elastyczność i cudowny dźwięk dolotu. Po tygodniu pojechaliśmy na przegląd, gdzie zostało wykonane badanie dodatkowe, które pozwoliło nam zalegalizować silnik i układ hamulcowy w aucie.
Od tego momentu samochód otrzymał miano "kombi niespodzianki", która 1 raz publicznie została zaprezentowana na Zlocie FSO AK w Wiśniowej Górze w maju 2009r. Następnie pojawiliśmy się w Czerniewicach aby pokazać "niewiernym" na hamowni ile nieokiełznanych pełnokrwistych ogierów rodem ze słonecznej italii hasa pod maską. Wynik był taki jak "autor miał na myśli" ciągle powtarzając "będzie 100 to będę się cieszył". Jak powiedział tak i zrobił, na hamowni w jedynym pomiarze na noPB wyszło lekko ponad 98 koni. Uzyskany wynik jest zupełnie satysfakcjonujący.
Podsumowując, Kombi w obecnej konfiguracji daje ogromną przyjemność z jazdy, ma ono jeszcze kilka wad "wieku dziecięcego" ale zostaną one w ciągu najbliższych miesięcy usunięte. Zostanie także zmodyfikowana jednostka napędowa w celu usunięcia jej największej wady;)
Wszelkie pokazy publiczne Kombi zostały odwołane ponieważ rozpoczynają się "szeroko zakrojone prace badawczo rozwojowe" mające na celu stworzyć wersję "stage 2" auta. Będzie ona dla wielu zaskakująca.
"Kombi Niespodzianka stage 2" oficjalnie po raz pierwszy zostanie zaprezentowane w Sierpniu na Zlocie AK w Lublinie.
http://www.youtube.com/watch?v=2S7tpvcP0vw mały filmik o kombi
[link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych]
Mały edit z zabaw wiosennych czyli stan obecny od 30 kwietnia 2010r.
Docelowo te felgi trafią do carówki ze względu na "krągłości", podobnie jak i hamulce. Tradycyjne dla kombi TSW idą do odnowienia.
[link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych]
EDIT na zachętę
Kilka fotek z zakupów i wstępnych prac.
[link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych]
Ostatnio zmieniony przez bodziasty dnia Wto 17:04, 10 Sie 2010, w całości zmieniany 7 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
JaCoB FSO Fan
Dołączył: 02 Lut 2010 Posty: 137 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Dęblin Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 1:02, 01 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
Ah.. Kultowe już Kombi w światku FSO
Nie będę tu wjeżdzał z wazeliną bo.. nie ma takiej potrzeby
Pamietam moją pierwszą przejażdżke "na dotarciu", wyjazd z posiadłości, jedynka dwójka i but
Dwie rzeczy od razu rzucają się w pamięć, na myśl na wrażenie i ogólnie na wszystko.
Pierwsza to cudowny dźwięk silnika a druga to wskazówki, które od dołu idą jak złe
A kiedy miałem zaszczyt przejechać się za fajerą to oprócz wspomnianych wyżej cech - BIEGI ! skrzynka jest po prostu cudowna. Skoki są krótsze i bardziej precyzyjnie niż w rodzinnej nowej mazdzie 6, a w dodatku to kojące "klik" "klik" przy zmienianiu
No i hebelki, też wypas Należy "uważać"
Samochodzik ma swój charakterek, swoje foszki itp. co też dodaje mu uroku, stresujący wyjazd na WG, przygody przed droga i po drodze, no ale potem przez czas zlotu tylko <3 Najlepszy zlot na jakim byłem
Ale nie bylibyśmy sobą gdybyśmy byli z tego super zadowoleni, dlatego jak już autor wspomniał na sierpień szykuje się kolejna odmiana KOMBi Niespodzianki |
|
Powrót do góry |
|
|
Banani Moderator
Dołączył: 31 Sty 2010 Posty: 417 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: LSW Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 7:26, 01 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
bodziu moje zdanie znasz, kilka razy jeździłem tym autem, jest świetnie, wszystko jest dopracowane, kiedyś Ci mówiłem o tym wtrysku i myślę że przemyślisz sprawę, to mu przybędzie kuni troszkę, czekamy na premierę |
|
Powrót do góry |
|
|
SeBa Moderator
Dołączył: 01 Lut 2010 Posty: 209 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kozienice/Dęblin Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 10:08, 01 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
no ten..no co ja chcialem powiedziec ..
aa..
fajne to Kombi ogolnie moje zdanie znasz.Czekam na sierpien jak zajedziesz na Brzozową street a tak na powaznie mozesz pokazywac w tym watku poszczegolne mody albo ich "przedsmaki" doda to troche pikanterii oczekujacym
Ostatnio zmieniony przez SeBa dnia Pon 10:09, 01 Mar 2010, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
Furiosus Moderator
Dołączył: 10 Lut 2010 Posty: 595 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lublin
|
Wysłany: Pon 10:25, 01 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
spoko wygląda kombiak - ale pod machą - możesz się podzielić jak zastosowałeś tam cewki - widzę, że wogóle nie ma rozdzielacza więc abimex |
|
Powrót do góry |
|
|
JaCoB FSO Fan
Dołączył: 02 Lut 2010 Posty: 137 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Dęblin Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 10:27, 01 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
Furiosus napisał: | spoko wygląda kombiak - ale pod machą - możesz się podzielić jak zastosowałeś tam cewki - widzę, że wogóle nie ma rozdzielacza więc abimex |
To jedyny jak na razie oficjalny dohc postawiony na fabrycznym wtrysku z GSI, czyli system XM Multec. Jest napisane przeca
SeBa napisał: | a tak na powaznie mozesz pokazywac w tym watku poszczegolne mody albo ich "przedsmaki" doda to troche pikanterii oczekujacym |
Nie masz szans ksywka Kombi Niespodzianka zobowiązuje |
|
Powrót do góry |
|
|
Kylo Moderator
Dołączył: 01 Lut 2010 Posty: 623 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 11:34, 01 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
Fajnie się nawet prezentuję.
Ciekawy jestem jak się mają osiągi w porównaniu z gaźnikowcem. |
|
Powrót do góry |
|
|
Gelo Moderator
Dołączył: 02 Lut 2010 Posty: 253 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Świdnik Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 12:06, 01 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
fajna sztuka
do zobaczenia na spocie |
|
Powrót do góry |
|
|
bodziasty Nowicjusz
Dołączył: 26 Lut 2010 Posty: 31 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Ryki Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 16:37, 01 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
Najwcześniej na sierpniowym będziecie mogli zobaczyć kombi, ewentualnie wcześniej przelotem "na ulicy".
Fajny to on dopiero będzie w wersji "evo2" bo teraz sporo mu brakuje. Ale jak to Jacob napisał, nie bylibyśmy sobą gdybyśmy na tym poprzestali;)
Także "stay tuned and watch the show".
http://www.youtube.com/watch?v=m53ODTyqjfk&feature=related -> próbka dźwięku |
|
Powrót do góry |
|
|
Maro1500 Junior Admin
Dołączył: 30 Sty 2010 Posty: 1659 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lublin Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 18:51, 01 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
Bardzo zacny polonez, jezdzi to to naprawde fajnie!!!
Oby tak dalej |
|
Powrót do góry |
|
|
Banani Moderator
Dołączył: 31 Sty 2010 Posty: 417 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: LSW Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 23:41, 01 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
no ja to nie mogę się doczekać jak on wyjedzie i będę mógł go obadać |
|
Powrót do góry |
|
|
Gelo Moderator
Dołączył: 02 Lut 2010 Posty: 253 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Świdnik Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 11:11, 02 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
fajny dźwięk |
|
Powrót do góry |
|
|
yanec FSO Fan
Dołączył: 02 Lut 2010 Posty: 112 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Hrubieszów/Lublin Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 11:46, 02 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
Chyba w tej budzie polonez wygląda najładniej tak patrząc po upływie czasu
Masz bardzo praktyczne kombi teraz ;D czekam jak zobacze na żywo na jakimś spocie. |
|
Powrót do góry |
|
|
Buszek Fanatyk FSO
Dołączył: 01 Lut 2010 Posty: 678 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lublin Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 20:12, 02 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
"Niespodzianka" prezentuje się rewelacyjnie , zwłaszcza na tych alumach Miałem okazje przejechać się tym rodzinnym kombi na zlocie w Czerniewicach ,muszę przyznać robi wrażenie , zwłaszcza gdy pokazywałeś mi gdzie dokonywany był swap .
Rozumiem ,że wersja 2 obejmuje jakieś SA i turbo ? |
|
Powrót do góry |
|
|
bodziasty Nowicjusz
Dołączył: 26 Lut 2010 Posty: 31 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Ryki Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 21:25, 02 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
"Niespodzianka evo2" obejmuje kilka bardzo ciekawych rzeczy (...) i które bardzo mi się podobają. Wszystko w swoim czasie tzn na zlocie;) |
|
Powrót do góry |
|
|
|