Forum www.fsolublin.fora.pl Strona Główna www.fsolublin.fora.pl
Forum lubelskiego klubu FSO
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Polonez Kombi 2.0 GSi 2000/2001
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.fsolublin.fora.pl Strona Główna -> Polskie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bodziasty
Nowicjusz


Dołączył: 26 Lut 2010
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ryki
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 0:40, 01 Mar 2010    Temat postu: Polonez Kombi 2.0 GSi 2000/2001

Wszystko zaczęło się od zimy 2005/2006r. kiedy to naszło nas na zakup "nowego" auta. Jako, że mieliśmy wąskotorową carówkę na gaźniku to decyzja była jednoznaczna, że następcą będzie "plus". W poszukiwaniach upragnionego auta trafiliśmy do Konina, skąd po obejrzeniu 2 aut wróciliśmy wygodnym klimatyzowanym expresem pkp do domu. Na kolejny wyjazd udaliśmy się w marcu w okolice Jędrzejowa (świętokrzyskie). Tym razem wypad był udany i wróciliśmy do domu "nowym" Polonezem. Trasa przebiegła interesująco ze względu na ciągłe sprawdzanie możliwości zawieszenia, które były zaskakujące. Zmęczenie nam nie dawało się we znaki mimo całego dnia podróżowania 3 pociągami, pksem, golfami.

Dzień mogliśmy nazwać udanym, ponieważ wracaliśmy jako dumni posiadacze Poloneza Kombi Van 1.6 GSi z Grudnia 2000roku.
Miał on wtedy 73 kkm przebiegu i po wynikach dalszej eksploatacji wygląda na to, że był to autentyczny przebieg.
Auto było jak i jest nadal bezwypadkowe, jedynym nie oryginalnym elementem blacharskim jest prawy błotnik (pozostałość po poprzednim właścicielu).

Zaraz po zakupie przyszedł mi "genialny" pomysł wsadzenia dohca 2.0 do tego auta. Historia naszego fiatowskiego silniczka sięga zimy 2003/2004 kiedy to został kupiony jako "po remoncie". Jego oględziny wykazały kompletne zatarcie wału i cylindry, którym tłoki same zrobiły 1,5 szlifu. Remont silnika ciągnął się w nieskończoność z różnych względów. Definitywnie został zakończony latem 2008r.

We wrześniu tegoż roku (2008) rozpoczął się nasz nowy rozdział życia. Pierwszy swap w "profesjonalnych" warunkach. Cała akcja około przekładkowa trwała 3 miesiące. Oprócz mariażu dohca z wtryskiem Multec XM, zostało wyrzucone całe filcowe wygłuszenie i zastąpione matami bitumicznymi i barankiem tectyl, położona została wiązka pod klimatyzację i 4 elektryczne szyby (z różnych aut dopasowane; elektryczne lusterka w ramach nudów zostały założone w 2007 roku). W ramach dostosowania wydechu do silnika został przerobiony kolektor z 1.6 gsi, "druciany pierścień" występujący jako łącznik został posłany w kosmos. Na miejsce tego łącznika zastosowana została standardowa uszczelka występująca na pozostałych połączeniach układu razem z 2 flanszami, aby nie rozrywać wydechu zastosowaliśmy uniwersalny (podobno nierdzewny) łącznik elastyczny. Układ został dopełniony katalizatorem bosala.

A dalej;) Każdy rozsądny chłopiec wie, że nie sztuką jest się rozpędzić ale prawdziwą sztuką jest się zatrzymać. W ramach tej sentencji do układu hamulcowego po długim okresie oczekiwania (od sierpnia 2007) trafiły pakiet: zaciski z pięknej alfy razem z tarczami o średnicy 284mmx22mm. Oczywiście przed tą operacją piasty zostały zaopatrzone w nowe łożyska skfu.

Po wielu chwilach spędzonych przy swapie nadeszła ta upragniona, 1 odpalanie i jada próbna. Już pierwszy przejazd pokazał prawdziwe oblicze nowej jednostki napędowej, jej elastyczność i cudowny dźwięk dolotu. Po tygodniu pojechaliśmy na przegląd, gdzie zostało wykonane badanie dodatkowe, które pozwoliło nam zalegalizować silnik i układ hamulcowy w aucie.

Od tego momentu samochód otrzymał miano "kombi niespodzianki", która 1 raz publicznie została zaprezentowana na Zlocie FSO AK w Wiśniowej Górze w maju 2009r. Następnie pojawiliśmy się w Czerniewicach aby pokazać "niewiernym" na hamowni ile nieokiełznanych pełnokrwistych ogierów rodem ze słonecznej italii hasa pod maską. Wynik był taki jak "autor miał na myśli" ciągle powtarzając "będzie 100 to będę się cieszył". Jak powiedział tak i zrobił, na hamowni w jedynym pomiarze na noPB wyszło lekko ponad 98 koni. Uzyskany wynik jest zupełnie satysfakcjonujący.

Podsumowując, Kombi w obecnej konfiguracji daje ogromną przyjemność z jazdy, ma ono jeszcze kilka wad "wieku dziecięcego" ale zostaną one w ciągu najbliższych miesięcy usunięte. Zostanie także zmodyfikowana jednostka napędowa w celu usunięcia jej największej wady;)

Wszelkie pokazy publiczne Kombi zostały odwołane ponieważ rozpoczynają się "szeroko zakrojone prace badawczo rozwojowe" mające na celu stworzyć wersję "stage 2" auta. Będzie ona dla wielu zaskakująca.

"Kombi Niespodzianka stage 2" oficjalnie po raz pierwszy zostanie zaprezentowane w Sierpniu na Zlocie AK w Lublinie.

http://www.youtube.com/watch?v=2S7tpvcP0vw mały filmik o kombi

[link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych]

Mały edit z zabaw wiosennych czyli stan obecny od 30 kwietnia 2010r.
Docelowo te felgi trafią do carówki ze względu na "krągłości", podobnie jak i hamulce. Tradycyjne dla kombi TSW idą do odnowienia.

[link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych]


EDIT na zachętę

Kilka fotek z zakupów i wstępnych prac.

[link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych]


Ostatnio zmieniony przez bodziasty dnia Wto 17:04, 10 Sie 2010, w całości zmieniany 7 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
JaCoB
FSO Fan


Dołączył: 02 Lut 2010
Posty: 137
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Dęblin
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 1:02, 01 Mar 2010    Temat postu:

Ah.. Kultowe już Kombi w światku FSO Very Happy

Nie będę tu wjeżdzał z wazeliną bo.. nie ma takiej potrzeby Very Happy

Pamietam moją pierwszą przejażdżke "na dotarciu", wyjazd z posiadłości, jedynka dwójka i but Shocked

Dwie rzeczy od razu rzucają się w pamięć, na myśl na wrażenie i ogólnie na wszystko.

Pierwsza to cudowny dźwięk silnika Twisted Evil a druga to wskazówki, które od dołu idą jak złe Smile

A kiedy miałem zaszczyt przejechać się za fajerą Rolling Eyes to oprócz wspomnianych wyżej cech - BIEGI ! skrzynka jest po prostu cudowna. Skoki są krótsze i bardziej precyzyjnie niż w rodzinnej nowej mazdzie 6, a w dodatku to kojące "klik" "klik" przy zmienianiu Smile

No i hebelki, też wypas Smile Należy "uważać" Wink

Samochodzik ma swój charakterek, swoje foszki itp. co też dodaje mu uroku, stresujący wyjazd na WG, przygody przed droga i po drodze, no ale potem przez czas zlotu tylko <3 Najlepszy zlot na jakim byłem Smile

Ale nie bylibyśmy sobą gdybyśmy byli z tego super zadowoleni, dlatego jak już autor wspomniał na sierpień szykuje się kolejna odmiana KOMBi Niespodzianki Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Banani
Moderator


Dołączył: 31 Sty 2010
Posty: 417
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: LSW
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 7:26, 01 Mar 2010    Temat postu:

bodziu moje zdanie znasz, kilka razy jeździłem tym autem, jest świetnie, wszystko jest dopracowane, kiedyś Ci mówiłem o tym wtrysku i myślę że przemyślisz sprawę, to mu przybędzie kuni troszkę, czekamy na premierę
Powrót do góry
Zobacz profil autora
SeBa
Moderator


Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 209
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kozienice/Dęblin
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 10:08, 01 Mar 2010    Temat postu:

no ten..no co ja chcialem powiedziec ..
aa..

fajne to Kombi Smile ogolnie moje zdanie znasz.Czekam na sierpien jak zajedziesz na Brzozową street Twisted Evil a tak na powaznie mozesz pokazywac w tym watku poszczegolne mody albo ich "przedsmaki" doda to troche pikanterii oczekujacym Wink


Ostatnio zmieniony przez SeBa dnia Pon 10:09, 01 Mar 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Furiosus
Moderator


Dołączył: 10 Lut 2010
Posty: 595
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lublin

PostWysłany: Pon 10:25, 01 Mar 2010    Temat postu:

spoko wygląda kombiak - ale pod machą - możesz się podzielić jak zastosowałeś tam cewki - widzę, że wogóle nie ma rozdzielacza więc abimex
Powrót do góry
Zobacz profil autora
JaCoB
FSO Fan


Dołączył: 02 Lut 2010
Posty: 137
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Dęblin
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 10:27, 01 Mar 2010    Temat postu:

Furiosus napisał:
spoko wygląda kombiak - ale pod machą - możesz się podzielić jak zastosowałeś tam cewki - widzę, że wogóle nie ma rozdzielacza więc abimex


To jedyny jak na razie oficjalny dohc postawiony na fabrycznym wtrysku z GSI, czyli system XM Multec. Jest napisane przeca

SeBa napisał:
a tak na powaznie mozesz pokazywac w tym watku poszczegolne mody albo ich "przedsmaki" doda to troche pikanterii oczekujacym Wink


Nie masz szans Very Happy ksywka Kombi Niespodzianka zobowiązuje Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kylo
Moderator


Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 623
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 11:34, 01 Mar 2010    Temat postu:

Fajnie się nawet prezentuję.
Ciekawy jestem jak się mają osiągi w porównaniu z gaźnikowcem.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gelo
Moderator


Dołączył: 02 Lut 2010
Posty: 253
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Świdnik
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 12:06, 01 Mar 2010    Temat postu:

fajna sztuka
do zobaczenia na spocie
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bodziasty
Nowicjusz


Dołączył: 26 Lut 2010
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ryki
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 16:37, 01 Mar 2010    Temat postu:

Najwcześniej na sierpniowym będziecie mogli zobaczyć kombi, ewentualnie wcześniej przelotem "na ulicy".
Fajny to on dopiero będzie w wersji "evo2" bo teraz sporo mu brakuje. Ale jak to Jacob napisał, nie bylibyśmy sobą gdybyśmy na tym poprzestali;)
Także "stay tuned and watch the show".

http://www.youtube.com/watch?v=m53ODTyqjfk&feature=related -> próbka dźwięku
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Maro1500
Junior Admin


Dołączył: 30 Sty 2010
Posty: 1659
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lublin
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 18:51, 01 Mar 2010    Temat postu:

Bardzo zacny polonez, jezdzi to to naprawde fajnie!!!
Oby tak dalej
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Banani
Moderator


Dołączył: 31 Sty 2010
Posty: 417
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: LSW
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 23:41, 01 Mar 2010    Temat postu:

no ja to nie mogę się doczekać jak on wyjedzie i będę mógł go obadać
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gelo
Moderator


Dołączył: 02 Lut 2010
Posty: 253
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Świdnik
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 11:11, 02 Mar 2010    Temat postu:

fajny dźwięk Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
yanec
FSO Fan


Dołączył: 02 Lut 2010
Posty: 112
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Hrubieszów/Lublin
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 11:46, 02 Mar 2010    Temat postu:

Chyba w tej budzie polonez wygląda najładniej tak patrząc po upływie czasu Wink
Masz bardzo praktyczne kombi teraz ;D czekam jak zobacze na żywo na jakimś spocie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Buszek
Fanatyk FSO


Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 678
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lublin
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 20:12, 02 Mar 2010    Temat postu:

"Niespodzianka" prezentuje się rewelacyjnie , zwłaszcza na tych alumach Very Happy Miałem okazje przejechać się tym rodzinnym kombi na zlocie w Czerniewicach ,muszę przyznać robi wrażenie Laughing , zwłaszcza gdy pokazywałeś mi gdzie dokonywany był swap .
Rozumiem ,że wersja 2 obejmuje jakieś SA i turbo ? Twisted Evil
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bodziasty
Nowicjusz


Dołączył: 26 Lut 2010
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ryki
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 21:25, 02 Mar 2010    Temat postu:

"Niespodzianka evo2" obejmuje kilka bardzo ciekawych rzeczy (...) i które bardzo mi się podobają. Wszystko w swoim czasie tzn na zlocie;)
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.fsolublin.fora.pl Strona Główna -> Polskie Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Strona 1 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin