Forum www.fsolublin.fora.pl Strona Główna www.fsolublin.fora.pl
Forum lubelskiego klubu FSO
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Polonez Atu Plus 1.6 16V Powered by LPG
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następny
 
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum www.fsolublin.fora.pl Strona Główna -> Polskie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Buszek
Fanatyk FSO


Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 678
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lublin
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 11:43, 22 Sie 2011    Temat postu:

nie nie , jak wracałem to zdjełem pasek od wspomy i było gicior .
Dziś rano się killowaliśmy i przeciągnełem omyłkowo do 8


Ostatnio zmieniony przez Buszek dnia Pon 11:53, 22 Sie 2011, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kylo
Moderator


Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 623
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 11:59, 22 Sie 2011    Temat postu:

No chyba że, ale tamto stukanie dziwne było bo zależało właśnie od obciążenia silnika.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
NeoN
Fanatyk FSO


Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 896
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: "z łyncny"
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 12:41, 22 Sie 2011    Temat postu:

Wreszcie Ci jedzie to ścierwo, gratki. Very Happy Jak dostroisz paliwko i zapłon to będzie niezły przeciąg. Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Buszek
Fanatyk FSO


Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 678
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lublin
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 14:50, 22 Sie 2011    Temat postu:

Rozebrałem dzisiaj , wszystkie panewki korbowe zajechane w tym 1 i 4 cylindrze tragiczne , w misce jakieś duże kawałki metalu , sworznie tłokowe co podejrzewałem OK , tłoki też git , zawory nie pogięte , wał do szlifu jeszcze.

Nie mam pojęcia skąd te duże kawałki metalu w misce , podejżewał pompę oleju ale nie miałem siły dziś jej rozbierać .

Co za ścierwo ten silnik , żeby sprawdzić panewki korbowe trzeba głowice zrzucać
Powrót do góry
Zobacz profil autora
BartM
Moderator


Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 216
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 14:59, 22 Sie 2011    Temat postu:

Czyli Krzyś miał rację odnośnie stukania.
Ciekawe co było przyczyną zatarcia.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kylo
Moderator


Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 623
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 16:00, 22 Sie 2011    Temat postu:

Buszek napisał:
Rozebrałem dzisiaj , wszystkie panewki korbowe zajechane w tym 1 i 4 cylindrze tragiczne , w misce jakieś duże kawałki metalu , sworznie tłokowe co podejrzewałem OK , tłoki też git , zawory nie pogięte , wał do szlifu jeszcze.

Nie mam pojęcia skąd te duże kawałki metalu w misce , podejżewał pompę oleju ale nie miałem siły dziś jej rozbierać .

Co za ścierwo ten silnik , żeby sprawdzić panewki korbowe trzeba głowice zrzucać

Może rozważ opcję swapa np na ohv tam nie trzeba drzeć czapki Zeby do korb zajżeć Razz Wink Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Buszek
Fanatyk FSO


Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 678
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lublin
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 16:24, 22 Sie 2011    Temat postu:

trzeba pomyśleć Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Endi
Administrator


Dołączył: 30 Sty 2010
Posty: 1729
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Świdnik
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 17:12, 22 Sie 2011    Temat postu:

ja tak z innej beczki podrzucił byś jakieś foto poskładanego wnętrza
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Buszek
Fanatyk FSO


Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 678
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lublin
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 17:49, 22 Sie 2011    Temat postu:

jak złoże engine to coś porobię
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ŁYSY
Fanatyk FSO


Dołączył: 03 Lis 2010
Posty: 525
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: ŁĘCZNA
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 20:36, 23 Sie 2011    Temat postu:

Tragedia normalnie Sad
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Buszek
Fanatyk FSO


Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 678
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lublin
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 11:31, 11 Gru 2011    Temat postu:

No to tak , wał z 1.8 nadawał się na śmietnik , jako ,że w garażu leżał silniczek 1.4 postanowiłem zmontować hybrydę Very Happy

Na tłoki z 1.8 założyłem swoje korby z 1.4 , do tego Dziak dotoczył mi nowe sworznie

[link widoczny dla zalogowanych]

Mój wał z 1.4 był w idealnym stanie , 0 rys

[link widoczny dla zalogowanych]

Na to wszystko doszły nowe paneweczki główne i korbowe

[link widoczny dla zalogowanych]

Przestawiłem wieniec na kole zamachowym wyprzedzając zapłon około 5-6 stopni

[link widoczny dla zalogowanych]

No i złożony , zalany nowymi płynami ,do tego nowa pompa oleju, nowe płyny ustrojowe

[link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych]

No i po odpaleniu i rozgrzaniu stuka tak samo jak poprzednie 1.8 Rolling Eyes Rolling Eyes Rolling Eyes

Jakieś pomysły ? Jedynie nie wymieniłem połksiężycy oporowych (założyłem te z 1.8 ) , ale wyglądały zajebiście...


Ostatnio zmieniony przez Buszek dnia Nie 11:33, 11 Gru 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kylo
Moderator


Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 623
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 11:56, 11 Gru 2011    Temat postu:

Ja tam się na kolarstwie nie znam, ale może jakiś kanał olejowy zapchany? Możliwe też że gdzieś ciśnienie ucieka, np w dohcu fiatowskim potrafi przez wałki.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
BartM
Moderator


Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 216
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 13:03, 11 Gru 2011    Temat postu:

Pierwsze co bym zrobił to sprawdził ciśnienie oleju jakimś manometrem i zobaczył czy panewki całe. Kiedyś u mnie w dohc po remoncie tak było że jak się rozgrzał to stukało, po 5 minutach pracy wał się totalnie zatarł, przez syf w oleju.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Furiosus
Moderator


Dołączył: 10 Lut 2010
Posty: 595
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lublin

PostWysłany: Pon 15:22, 12 Gru 2011    Temat postu:

myślę, że przy takim skłądaniu silnika najważniejsze - to precyzja, czystość i oczy w dupie. Jak przeoczysz albo machniesz ręką na coś to bądź pewny, że się zesra...

Luzy posprawdzane? Korby, czopy wału korbowego, łoża wałków, luz poosiowy? Blok wyczyszczony/wydmuchany przed montażem?

EDIT: Dwie uwagi jeszcze
1. półksiężyce nie mają wyglądać, tylko skasować luz poosiowy wału korbowego
2. może to banalne ale sprzęgło dobrze złożyłeś? czasami się tarcza odwróci i na!@#$%ala


Ostatnio zmieniony przez Furiosus dnia Pon 15:30, 12 Gru 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Buszek
Fanatyk FSO


Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 678
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lublin
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 9:46, 13 Gru 2011    Temat postu:

Furiosus napisał:

1. półksiężyce nie mają wyglądać, tylko skasować luz poosiowy wału korbowego


strzał w dziesiątkę, wszystko wskazuje na półksiężyce
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum www.fsolublin.fora.pl Strona Główna -> Polskie Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następny
Strona 7 z 9

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin