Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Buszek Fanatyk FSO
Dołączył: 01 Lut 2010 Posty: 678 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lublin Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 11:43, 22 Sie 2011 Temat postu: |
|
|
nie nie , jak wracałem to zdjełem pasek od wspomy i było gicior .
Dziś rano się killowaliśmy i przeciągnełem omyłkowo do 8
Ostatnio zmieniony przez Buszek dnia Pon 11:53, 22 Sie 2011, w całości zmieniany 2 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
Kylo Moderator
Dołączył: 01 Lut 2010 Posty: 623 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 11:59, 22 Sie 2011 Temat postu: |
|
|
No chyba że, ale tamto stukanie dziwne było bo zależało właśnie od obciążenia silnika. |
|
Powrót do góry |
|
|
NeoN Fanatyk FSO
Dołączył: 01 Lut 2010 Posty: 896 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: "z łyncny" Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 12:41, 22 Sie 2011 Temat postu: |
|
|
Wreszcie Ci jedzie to ścierwo, gratki. Jak dostroisz paliwko i zapłon to będzie niezły przeciąg. |
|
Powrót do góry |
|
|
Buszek Fanatyk FSO
Dołączył: 01 Lut 2010 Posty: 678 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lublin Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 14:50, 22 Sie 2011 Temat postu: |
|
|
Rozebrałem dzisiaj , wszystkie panewki korbowe zajechane w tym 1 i 4 cylindrze tragiczne , w misce jakieś duże kawałki metalu , sworznie tłokowe co podejrzewałem OK , tłoki też git , zawory nie pogięte , wał do szlifu jeszcze.
Nie mam pojęcia skąd te duże kawałki metalu w misce , podejżewał pompę oleju ale nie miałem siły dziś jej rozbierać .
Co za ścierwo ten silnik , żeby sprawdzić panewki korbowe trzeba głowice zrzucać |
|
Powrót do góry |
|
|
BartM Moderator
Dołączył: 01 Lut 2010 Posty: 216 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 14:59, 22 Sie 2011 Temat postu: |
|
|
Czyli Krzyś miał rację odnośnie stukania.
Ciekawe co było przyczyną zatarcia. |
|
Powrót do góry |
|
|
Kylo Moderator
Dołączył: 01 Lut 2010 Posty: 623 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 16:00, 22 Sie 2011 Temat postu: |
|
|
Buszek napisał: | Rozebrałem dzisiaj , wszystkie panewki korbowe zajechane w tym 1 i 4 cylindrze tragiczne , w misce jakieś duże kawałki metalu , sworznie tłokowe co podejrzewałem OK , tłoki też git , zawory nie pogięte , wał do szlifu jeszcze.
Nie mam pojęcia skąd te duże kawałki metalu w misce , podejżewał pompę oleju ale nie miałem siły dziś jej rozbierać .
Co za ścierwo ten silnik , żeby sprawdzić panewki korbowe trzeba głowice zrzucać |
Może rozważ opcję swapa np na ohv tam nie trzeba drzeć czapki Zeby do korb zajżeć |
|
Powrót do góry |
|
|
Buszek Fanatyk FSO
Dołączył: 01 Lut 2010 Posty: 678 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lublin Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 16:24, 22 Sie 2011 Temat postu: |
|
|
trzeba pomyśleć |
|
Powrót do góry |
|
|
Endi Administrator
Dołączył: 30 Sty 2010 Posty: 1729 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Świdnik Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 17:12, 22 Sie 2011 Temat postu: |
|
|
ja tak z innej beczki podrzucił byś jakieś foto poskładanego wnętrza |
|
Powrót do góry |
|
|
Buszek Fanatyk FSO
Dołączył: 01 Lut 2010 Posty: 678 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lublin Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 17:49, 22 Sie 2011 Temat postu: |
|
|
jak złoże engine to coś porobię |
|
Powrót do góry |
|
|
ŁYSY Fanatyk FSO
Dołączył: 03 Lis 2010 Posty: 525 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: ŁĘCZNA Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 20:36, 23 Sie 2011 Temat postu: |
|
|
Tragedia normalnie |
|
Powrót do góry |
|
|
Buszek Fanatyk FSO
Dołączył: 01 Lut 2010 Posty: 678 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lublin Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 11:31, 11 Gru 2011 Temat postu: |
|
|
No to tak , wał z 1.8 nadawał się na śmietnik , jako ,że w garażu leżał silniczek 1.4 postanowiłem zmontować hybrydę
Na tłoki z 1.8 założyłem swoje korby z 1.4 , do tego Dziak dotoczył mi nowe sworznie
[link widoczny dla zalogowanych]
Mój wał z 1.4 był w idealnym stanie , 0 rys
[link widoczny dla zalogowanych]
Na to wszystko doszły nowe paneweczki główne i korbowe
[link widoczny dla zalogowanych]
Przestawiłem wieniec na kole zamachowym wyprzedzając zapłon około 5-6 stopni
[link widoczny dla zalogowanych]
No i złożony , zalany nowymi płynami ,do tego nowa pompa oleju, nowe płyny ustrojowe
[link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych]
No i po odpaleniu i rozgrzaniu stuka tak samo jak poprzednie 1.8
Jakieś pomysły ? Jedynie nie wymieniłem połksiężycy oporowych (założyłem te z 1.8 ) , ale wyglądały zajebiście...
Ostatnio zmieniony przez Buszek dnia Nie 11:33, 11 Gru 2011, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
Kylo Moderator
Dołączył: 01 Lut 2010 Posty: 623 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 11:56, 11 Gru 2011 Temat postu: |
|
|
Ja tam się na kolarstwie nie znam, ale może jakiś kanał olejowy zapchany? Możliwe też że gdzieś ciśnienie ucieka, np w dohcu fiatowskim potrafi przez wałki. |
|
Powrót do góry |
|
|
BartM Moderator
Dołączył: 01 Lut 2010 Posty: 216 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 13:03, 11 Gru 2011 Temat postu: |
|
|
Pierwsze co bym zrobił to sprawdził ciśnienie oleju jakimś manometrem i zobaczył czy panewki całe. Kiedyś u mnie w dohc po remoncie tak było że jak się rozgrzał to stukało, po 5 minutach pracy wał się totalnie zatarł, przez syf w oleju. |
|
Powrót do góry |
|
|
Furiosus Moderator
Dołączył: 10 Lut 2010 Posty: 595 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lublin
|
Wysłany: Pon 15:22, 12 Gru 2011 Temat postu: |
|
|
myślę, że przy takim skłądaniu silnika najważniejsze - to precyzja, czystość i oczy w dupie. Jak przeoczysz albo machniesz ręką na coś to bądź pewny, że się zesra...
Luzy posprawdzane? Korby, czopy wału korbowego, łoża wałków, luz poosiowy? Blok wyczyszczony/wydmuchany przed montażem?
EDIT: Dwie uwagi jeszcze
1. półksiężyce nie mają wyglądać, tylko skasować luz poosiowy wału korbowego
2. może to banalne ale sprzęgło dobrze złożyłeś? czasami się tarcza odwróci i na!@#$%ala
Ostatnio zmieniony przez Furiosus dnia Pon 15:30, 12 Gru 2011, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
Buszek Fanatyk FSO
Dołączył: 01 Lut 2010 Posty: 678 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lublin Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 9:46, 13 Gru 2011 Temat postu: |
|
|
Furiosus napisał: |
1. półksiężyce nie mają wyglądać, tylko skasować luz poosiowy wału korbowego
|
strzał w dziesiątkę, wszystko wskazuje na półksiężyce |
|
Powrót do góry |
|
|
|