Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Tomasz-1600 Fanatyk FSO
Dołączył: 02 Lut 2010 Posty: 309 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Brzostówka Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 0:21, 25 Paź 2012 Temat postu: Polonez 1.5 LS 83r. Polonez 2000TS |
|
|
Siema! Postanowiłem trochę uchylić rąbka tajemnicy i pokazać czym się ostatnio zajmuję.
A jest to Borewicz z 1983r. 1.5 LS SWAP na 2.0 TWIN SPARK z Alfy Romeo 164
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
Profesjonalny rysunek techniczny
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
Nowe sprzęgło marki HART, bo to co było to raczej już go niema.
[link widoczny dla zalogowanych]
Pierwsze przymiarki. Oj troszkę nie pasuje.
[link widoczny dla zalogowanych]
Aktualizacja na dzień 10.11.2012
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
Nowe sprzęgło, uszczelniacz i łożysko.
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
Silnik siedzi, skrzynia jest na swoim starym miejscu, kolektor wydechowy przerobiony, dodana rolka paska klinowego, zrobiona belka, wyciągnięty most.
Aktualizacja na dzień 26.12.2012
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
Kolektor ssący przespawany, obudowa filtra powietrza przerobiona i umieszczona na swoim miejscu, wstępnie ogarnięty układ chłodzenia.
C.D.N.
Ostatnio zmieniony przez Tomasz-1600 dnia Śro 0:27, 26 Gru 2012, w całości zmieniany 3 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
NeoN Fanatyk FSO
Dołączył: 01 Lut 2010 Posty: 896 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: "z łyncny" Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 18:59, 25 Paź 2012 Temat postu: |
|
|
Napisz coś więcej. Jakie dokładnie postępy, jakie trudności w adaptowaniu do budy Poldka? Widzę że nieźle sobie poradziłeś z dzwonem w skrzyni biegów. Jaki pomysł na sprzęgło, jakaś kombinowana tarcza czy da się coś dobrać z wieloklinem skrzyni FSO?
Ogólnie bardzo fajny silnik w bardzo fajnej budzie, ale po zdjęciach widzę że grubsza rzeźba będzie żeby to upchać do komory silnikowej. Trzeba będzie porzeźbić z filtrem oleju i kol. wydechowym, przeróbka kol. ssącego (ja bym od razu szedł w ITB) i coś tam jeszcze... |
|
Powrót do góry |
|
|
Furiosus Moderator
Dołączył: 10 Lut 2010 Posty: 595 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lublin
|
Wysłany: Czw 23:17, 25 Paź 2012 Temat postu: |
|
|
2,0 alfy ma sprzęgło jak dohcowa duemila, więc wieloklin pasuje na wałek
Za to wałek sprzęgłowy trza było pewnikiem toczyć bo za gruby i łożysko na wale nie właził???
Fajny koncept - będą się panewki obracały... oj będą...
Ostatnio zmieniony przez Furiosus dnia Czw 23:20, 25 Paź 2012, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
Tomasz-1600 Fanatyk FSO
Dołączył: 02 Lut 2010 Posty: 309 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Brzostówka Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 23:21, 25 Paź 2012 Temat postu: |
|
|
Co do sprzęgła to i w Alfie i w poldku jest taki sam wieloklin jak się okazało, co mnie bardzo ucieszyło Musiałem kupić nową tarczę i docisk do silnika Alfy, bo się skończyło. Łożysko daje od Poloneza, wygląda że będzie pasować. Musiałem dać łożysko igiełkowe jako podporę wałka sprzęgłowego. Filtra oleju może uda się nie ruszać, tylko dać jakiś krótki. Kolektor wydechowy no to wiadomo że do przeróbki, bo bym nie mógł zamocować poduszki. Ssący to tylko przespawam przepustnicę żeby była z drugiej strony. Jak na razie nie planuje żadnych modów silnika typu właśnie ITB, bo odrazu koszta by wystrzeliły w górę jak z procy. W Alfie ten silnik chodził to i w poldku będzie na razie bez przeróbek.
Trudności:
Jak wkładałem silnik to silnik usiadł na belce pod kątem. Pozostaje mi albo przerobić miskę, albo belkę. Wybieram belkę, bo jak bym spawał aluminium to by mogło się gdzieś pokrzywić i później mogą wystąpić wycieki z pod miski oleju. Drążek kierowniczy też nie pasuje. Ogólnie silnik pasowało by dać trochę do przodu, ale też tam za bardzo miejsca nie ma, to trzeba będzie przerobić pas przedni. |
|
Powrót do góry |
|
|
Markus Nowicjusz
Dołączył: 03 Wrz 2011 Posty: 33 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lublin/Zakrzówek Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 18:58, 28 Paź 2012 Temat postu: |
|
|
Ciekawy projekt się zapowiada..więcej relacji i zdjęć poprosimy. Będę bacznie obserwował |
|
Powrót do góry |
|
|
Tomasz-1600 Fanatyk FSO
Dołączył: 02 Lut 2010 Posty: 309 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Brzostówka Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 0:36, 26 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
Foty dodaje do pierwszego postu.
Trochę pogrzebałem od ostatniej aktualizacji. O tej porze roku dość szybko robi się ciemno, w dodatku są dość niskie temperatury, które nie uprzyjemniają prace przy polonezie, więc na razie Polonez zapadł w sen zimowy.
Dla zainteresowanych daje link do całego albumu [link widoczny dla zalogowanych] |
|
Powrót do góry |
|
|
kleryk2 Fanatyk FSO
Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 285 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: LUBLIN Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 23:03, 29 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
Dobra robota Tomasz, czekam na efekt końcowy |
|
Powrót do góry |
|
|
Markus Nowicjusz
Dołączył: 03 Wrz 2011 Posty: 33 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lublin/Zakrzówek Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 21:04, 04 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
Ło..żesz..Ty...jak ostatnio opowiadałeś o tym Polonezie nie sądziłem że to taka rzeźba... dobrze że masz sprzęt, ale szacun za włożoną robotę i powodzenia w dalszym modzeniu... |
|
Powrót do góry |
|
|
|