Forum www.fsolublin.fora.pl Strona Główna www.fsolublin.fora.pl
Forum lubelskiego klubu FSO
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Polonez 1.5 LS 83r. Polonez 2000TS

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.fsolublin.fora.pl Strona Główna -> Polskie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tomasz-1600
Fanatyk FSO


Dołączył: 02 Lut 2010
Posty: 309
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Brzostówka
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 0:21, 25 Paź 2012    Temat postu: Polonez 1.5 LS 83r. Polonez 2000TS

Siema! Postanowiłem trochę uchylić rąbka tajemnicy i pokazać czym się ostatnio zajmuję.
A jest to Borewicz z 1983r. 1.5 LS SWAP na 2.0 TWIN SPARK z Alfy Romeo 164

[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
Profesjonalny rysunek techniczny Laughing

[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
Nowe sprzęgło marki HART, bo to co było to raczej już go niema.

[link widoczny dla zalogowanych]
Pierwsze przymiarki. Oj troszkę nie pasuje.
[link widoczny dla zalogowanych]

Aktualizacja na dzień 10.11.2012
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
Nowe sprzęgło, uszczelniacz i łożysko.

[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
Silnik siedzi, skrzynia jest na swoim starym miejscu, kolektor wydechowy przerobiony, dodana rolka paska klinowego, zrobiona belka, wyciągnięty most.

Aktualizacja na dzień 26.12.2012
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
Kolektor ssący przespawany, obudowa filtra powietrza przerobiona i umieszczona na swoim miejscu, wstępnie ogarnięty układ chłodzenia.
C.D.N.


Ostatnio zmieniony przez Tomasz-1600 dnia Śro 0:27, 26 Gru 2012, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
NeoN
Fanatyk FSO


Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 896
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: "z łyncny"
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 18:59, 25 Paź 2012    Temat postu:

Napisz coś więcej. Jakie dokładnie postępy, jakie trudności w adaptowaniu do budy Poldka? Widzę że nieźle sobie poradziłeś z dzwonem w skrzyni biegów. Jaki pomysł na sprzęgło, jakaś kombinowana tarcza czy da się coś dobrać z wieloklinem skrzyni FSO?
Ogólnie bardzo fajny silnik w bardzo fajnej budzie, ale po zdjęciach widzę że grubsza rzeźba będzie żeby to upchać do komory silnikowej. Trzeba będzie porzeźbić z filtrem oleju i kol. wydechowym, przeróbka kol. ssącego (ja bym od razu szedł w ITB) i coś tam jeszcze...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Furiosus
Moderator


Dołączył: 10 Lut 2010
Posty: 595
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lublin

PostWysłany: Czw 23:17, 25 Paź 2012    Temat postu:

2,0 alfy ma sprzęgło jak dohcowa duemila, więc wieloklin pasuje na wałek

Za to wałek sprzęgłowy trza było pewnikiem toczyć bo za gruby i łożysko na wale nie właził???


Fajny koncept - będą się panewki obracały... oj będą...


Ostatnio zmieniony przez Furiosus dnia Czw 23:20, 25 Paź 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Tomasz-1600
Fanatyk FSO


Dołączył: 02 Lut 2010
Posty: 309
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Brzostówka
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 23:21, 25 Paź 2012    Temat postu:

Co do sprzęgła to i w Alfie i w poldku jest taki sam wieloklin jak się okazało, co mnie bardzo ucieszyło Very Happy Musiałem kupić nową tarczę i docisk do silnika Alfy, bo się skończyło. Łożysko daje od Poloneza, wygląda że będzie pasować. Musiałem dać łożysko igiełkowe jako podporę wałka sprzęgłowego. Filtra oleju może uda się nie ruszać, tylko dać jakiś krótki. Kolektor wydechowy no to wiadomo że do przeróbki, bo bym nie mógł zamocować poduszki. Ssący to tylko przespawam przepustnicę żeby była z drugiej strony. Jak na razie nie planuje żadnych modów silnika typu właśnie ITB, bo odrazu koszta by wystrzeliły w górę jak z procy. W Alfie ten silnik chodził to i w poldku będzie na razie bez przeróbek.
Trudności:
Jak wkładałem silnik to silnik usiadł na belce pod kątem. Pozostaje mi albo przerobić miskę, albo belkę. Wybieram belkę, bo jak bym spawał aluminium to by mogło się gdzieś pokrzywić i później mogą wystąpić wycieki z pod miski oleju. Drążek kierowniczy też nie pasuje. Ogólnie silnik pasowało by dać trochę do przodu, ale też tam za bardzo miejsca nie ma, to trzeba będzie przerobić pas przedni.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Markus
Nowicjusz


Dołączył: 03 Wrz 2011
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lublin/Zakrzówek
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 18:58, 28 Paź 2012    Temat postu:

Ciekawy projekt się zapowiada..więcej relacji i zdjęć poprosimy. Będę bacznie obserwował Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Tomasz-1600
Fanatyk FSO


Dołączył: 02 Lut 2010
Posty: 309
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Brzostówka
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 0:36, 26 Gru 2012    Temat postu:

Foty dodaje do pierwszego postu.
Trochę pogrzebałem od ostatniej aktualizacji. O tej porze roku dość szybko robi się ciemno, w dodatku są dość niskie temperatury, które nie uprzyjemniają prace przy polonezie, więc na razie Polonez zapadł w sen zimowy.

Dla zainteresowanych daje link do całego albumu [link widoczny dla zalogowanych]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kleryk2
Fanatyk FSO


Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 285
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: LUBLIN
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 23:03, 29 Gru 2012    Temat postu:

Dobra robota Tomasz, czekam na efekt końcowy Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Markus
Nowicjusz


Dołączył: 03 Wrz 2011
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lublin/Zakrzówek
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 21:04, 04 Sty 2013    Temat postu:

Ło..żesz..Ty...jak ostatnio opowiadałeś o tym Polonezie nie sądziłem że to taka rzeźba... dobrze że masz sprzęt, ale szacun za włożoną robotę i powodzenia w dalszym modzeniu... Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.fsolublin.fora.pl Strona Główna -> Polskie Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin