Forum www.fsolublin.fora.pl Strona Główna www.fsolublin.fora.pl
Forum lubelskiego klubu FSO
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

FSO Polonez HF Turbo (projekt)- 1995r.
Idź do strony 1, 2, 3 ... 18, 19, 20  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.fsolublin.fora.pl Strona Główna -> Polskie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
NeoN
Fanatyk FSO


Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 896
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: "z łyncny"
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 21:29, 23 Maj 2010    Temat postu: FSO Polonez HF Turbo (projekt)- 1995r.

Po wielu miesiącach zbierania się w sobie, postanowiłem opisać moje 16v.

Może na początek trochę historii. Samochód kupił w salonie dziadek mojego kuzyna. Śmigał nim aż do 2009r. kiedy to postanowił że czas na zmianę auta i podarował poldka mojemu kuzynowi. W tym czasie jeździłem Audi 90 Quattro 20v, ale rozglądałem się za jakimś tanim RWD w którym można pobawić się w "tajuning". Siłą rzeczy padło na coś z FSO, przymierzałem się nawet do zakupu borewicza, o Caro za bardzo nie myślałem. Od borka jednak odstąpiłem ponieważ wymagałby zbyt wielu przeróbek na starcie żeby jego parametry trakcyjne mi odpowiadały. Wtedy przejechałem się owym egzemplarzem 16v. To był strzał w dziesiątkę. Wysokoobrotowy, lekki silnik, przyjemna pozycja za kierownicą, doskonałe fotele Inter Groclin i totalna asceza wyposażeniowa czyli dokładnie to czego chciałem. Po krótkich pertraktacjach doszło do epokowej wymiany. Tak, tak, wymieniłem Audi Quattro na Poloneza. Twisted Evil Wcale nie żałuję, ten samochód doskonale mi pasuje, uwielbiam go, jest doskonałą bazą do zrobienia z niego mojego ideału autka na codzień.

Dobra dosyć przynudzania, przejdźmy do konkretów.
Silnik
Rover K-series 1.4 16v, 103KM, wersja bez katalizatora
przerobiony układ dolotowy ze stożkiem wyprowadzonym w nadkole, gaz podawany do układu poprzez BLOS'a
końcowy tłumik zastąpiony przelotowym z Peugeota 206 GTi
poza tym całkowita seria.
obecnie jeździ tylko i wyłącznie na LPG (nie mam nawet zbiornika na Pb Laughing )

Hamulce
tak zwane "spowalnicze"
przód: 220mm niewentylowane
tył: 220mm niewentylowane

Zawieszenie
przód:
-skorygowana geometria (lekki negatyw, większy kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy)
-sprężyny Truck 14,5mm + po jednej gumie usztywniającej
-amortyzatory Monroe Gas Technology

tył:
-obcięte kolumienki resorów
-amortyzatory krosno zalane hipolem

Nadwozie i reszta
-maska czarny mat
-pomarańczowe kierunkowskazy
-żółte halogeny dalekosiężne
-niektóre elementy malowane na czarny mat
-fotele Inter Groclin
-kierownica FSM 126p FL, gałka zmiany biegów FSM 126p FL

Foto
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Ogólnie samochód jest dosyć kontrowersyjny, nie wszystkim się podoba, ale grzeje mnie to. Zawsze chciałem mieć auto w "street racing'owym" stylu. Plany na najbliższy czas są bardzo rozległe, niektórzy je znają, a reszta będzie miała niespodziankę jak skończę. Razz


Ostatnio zmieniony przez NeoN dnia Pon 9:57, 16 Maj 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
JOZEF STALIN
Moderator


Dołączył: 30 Sty 2010
Posty: 452
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: LUBLIN

PostWysłany: Nie 22:08, 23 Maj 2010    Temat postu:

Buda zdrowa. Fajnie sie odpycha.
Dobrze wyląda Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
DriftIsPassion
Fanatyk FSO


Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 547
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Świdnik

PostWysłany: Pon 11:39, 24 Maj 2010    Temat postu:

dla mnie bardzo na + Twoje działania, z resztą chyba Ci mówiłem o tym Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
michałosLSW
Fanatyk FSO


Dołączył: 02 Lut 2010
Posty: 168
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: świdnik
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 12:12, 24 Maj 2010    Temat postu:

pasuje mu ten czarny mat.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Buszek
Fanatyk FSO


Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 678
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lublin
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 12:46, 24 Maj 2010    Temat postu:

Neon druciarzu w końcu opisałeś poldroverka Very Happy
Według mnie wygląd na plus , nie jeden już się zdziwił na trasie , a co dopiero po swapie ... Rolling Eyes Rolling Eyes Rolling Eyes

Tak dalej Very Happy i wielki plus za LPG Twisted Evil
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Banani
Moderator


Dołączył: 31 Sty 2010
Posty: 417
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: LSW
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 16:26, 24 Maj 2010    Temat postu:

Buszek napisał:

Tak dalej Very Happy i wielki plus za LPG Twisted Evil

ja bym to uznał za minus
Powrót do góry
Zobacz profil autora
DriftIsPassion
Fanatyk FSO


Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 547
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Świdnik

PostWysłany: Pon 16:42, 24 Maj 2010    Temat postu:

" gaz podawany do układu poprzez BLOS'a"
pewnie o to Buszkowi chodziło, bo też sie zastanawiam co w gazie dobrego prócz ceny Razz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
NeoN
Fanatyk FSO


Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 896
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: "z łyncny"
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 18:30, 24 Maj 2010    Temat postu:

To cena nie jest wystarczającym argumentem? Very Happy Myślę że nie ma co zbaczać na grząski grunt jakim jest LPG w aucie w kolejnym temacie. Każdy ma swoje zdanie na ten temat. Tak jak Banani jest przeciwnikiem diesli i zwolennikiem benzyny, tak ja jestem zwolennikiem LPG. Jak dla mnie temat wyczerpany. Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Banani
Moderator


Dołączył: 31 Sty 2010
Posty: 417
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: LSW
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 22:08, 24 Maj 2010    Temat postu:

ale ogólnie auto jest utrzymane i tak powinno zostać
Powrót do góry
Zobacz profil autora
NeoN
Fanatyk FSO


Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 896
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: "z łyncny"
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 23:40, 24 Maj 2010    Temat postu:

Tak będzie, a przynajmniej się staram żeby pozostał w dobrym stanie. Smile Obecnie poprawiam konserwację żeby mu ten syf z ulicy nie zaszkodził...

Ostatnio zmieniony przez NeoN dnia Pon 23:40, 24 Maj 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Buszek
Fanatyk FSO


Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 678
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lublin
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 20:44, 16 Kwi 2011    Temat postu:

ziooom , zapodałbyś jakieś fotki z prac
Powrót do góry
Zobacz profil autora
laloo
Fanatyk FSO


Dołączył: 02 Lut 2010
Posty: 432
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Świdnik
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 20:59, 16 Kwi 2011    Temat postu:

hyhy nie masz zbiornika, bo ja go mam Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ŁYSY
Fanatyk FSO


Dołączył: 03 Lis 2010
Posty: 525
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: ŁĘCZNA
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 12:28, 17 Kwi 2011    Temat postu:

To będzie samochód owiany tajemnicą
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Maro1500
Junior Admin


Dołączył: 30 Sty 2010
Posty: 1659
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lublin
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 12:41, 17 Kwi 2011    Temat postu:

koncz ten samochod i zacznij nim jezdzic, a nie sie ww bujasz Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora
NeoN
Fanatyk FSO


Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 896
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: "z łyncny"
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 19:15, 17 Kwi 2011    Temat postu:

No to wrzucę trochę ciekawszych zdjęć pokazujących jak posuwają się prace nad Polonezem HF Turbo. Wink

Wstępnie poskładany silnik 831B7.046 z Delty HF Turbo.ie. Wciąż trzeba dostosować trochę osprzętu do wzdłużnego zamocowania.
[link widoczny dla zalogowanych]

Skrzynia biegów umyta ze szlamu w środku, komplet nowych uszczelek, dzwon od Łady z przerobioną dźwignią sprzęgła, pionowy lewarek z short shiftem.
[link widoczny dla zalogowanych]

Porównanie turbosprężarek, ta mała to TB0225 z wersji wtryskowej, a założona będzie ta większa, TB0333 z wersji gaźnikowej. Przy 1 barze doładowania powinna lecieć lekka bryza zamiast ognia piekieł jak w przypadku tego małego bździdła. Razz
[link widoczny dla zalogowanych]

A tu przymiarka do silnika żeby było widać że rozmiar jest słuszny. Laughing
[link widoczny dla zalogowanych]

Zaciski z hamulcowe z Fiata Coupe 16v turbo oraz tarcza na aucie schowana za 15 calową felgą.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Odświeżona komora silnika. Very Happy
[link widoczny dla zalogowanych]

Nie mogłem się powstrzymać żeby mojej kierowniczki nie osadzić w odpowiednim dla niej miejscu.
[link widoczny dla zalogowanych]

Termin ukończenia w którym chciałbym się zmieścić to lipiec tego roku bo wtedy jest RallySprint na torze lublin i prawdopodobnie tam odbędzie się oficjalna premiera. Razz
No i oczywiście chciałbym serdecznie podziękować wszystkim którzy wspierają projekt merytorycznie jak i materialnie. Wink Szczególne podziękowania dla Buszka i Furiosusa. Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.fsolublin.fora.pl Strona Główna -> Polskie Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3 ... 18, 19, 20  Następny
Strona 1 z 20

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin