Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
NeoN Fanatyk FSO
Dołączył: 01 Lut 2010 Posty: 896 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: "z łyncny" Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 21:29, 23 Maj 2010 Temat postu: FSO Polonez HF Turbo (projekt)- 1995r. |
|
|
Po wielu miesiącach zbierania się w sobie, postanowiłem opisać moje 16v.
Może na początek trochę historii. Samochód kupił w salonie dziadek mojego kuzyna. Śmigał nim aż do 2009r. kiedy to postanowił że czas na zmianę auta i podarował poldka mojemu kuzynowi. W tym czasie jeździłem Audi 90 Quattro 20v, ale rozglądałem się za jakimś tanim RWD w którym można pobawić się w "tajuning". Siłą rzeczy padło na coś z FSO, przymierzałem się nawet do zakupu borewicza, o Caro za bardzo nie myślałem. Od borka jednak odstąpiłem ponieważ wymagałby zbyt wielu przeróbek na starcie żeby jego parametry trakcyjne mi odpowiadały. Wtedy przejechałem się owym egzemplarzem 16v. To był strzał w dziesiątkę. Wysokoobrotowy, lekki silnik, przyjemna pozycja za kierownicą, doskonałe fotele Inter Groclin i totalna asceza wyposażeniowa czyli dokładnie to czego chciałem. Po krótkich pertraktacjach doszło do epokowej wymiany. Tak, tak, wymieniłem Audi Quattro na Poloneza. Wcale nie żałuję, ten samochód doskonale mi pasuje, uwielbiam go, jest doskonałą bazą do zrobienia z niego mojego ideału autka na codzień.
Dobra dosyć przynudzania, przejdźmy do konkretów.
Silnik
Rover K-series 1.4 16v, 103KM, wersja bez katalizatora
przerobiony układ dolotowy ze stożkiem wyprowadzonym w nadkole, gaz podawany do układu poprzez BLOS'a
końcowy tłumik zastąpiony przelotowym z Peugeota 206 GTi
poza tym całkowita seria.
obecnie jeździ tylko i wyłącznie na LPG (nie mam nawet zbiornika na Pb )
Hamulce
tak zwane "spowalnicze"
przód: 220mm niewentylowane
tył: 220mm niewentylowane
Zawieszenie
przód:
-skorygowana geometria (lekki negatyw, większy kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy)
-sprężyny Truck 14,5mm + po jednej gumie usztywniającej
-amortyzatory Monroe Gas Technology
tył:
-obcięte kolumienki resorów
-amortyzatory krosno zalane hipolem
Nadwozie i reszta
-maska czarny mat
-pomarańczowe kierunkowskazy
-żółte halogeny dalekosiężne
-niektóre elementy malowane na czarny mat
-fotele Inter Groclin
-kierownica FSM 126p FL, gałka zmiany biegów FSM 126p FL
Foto
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Ogólnie samochód jest dosyć kontrowersyjny, nie wszystkim się podoba, ale grzeje mnie to. Zawsze chciałem mieć auto w "street racing'owym" stylu. Plany na najbliższy czas są bardzo rozległe, niektórzy je znają, a reszta będzie miała niespodziankę jak skończę. 
Ostatnio zmieniony przez NeoN dnia Pon 9:57, 16 Maj 2011, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
 |
JOZEF STALIN Moderator
Dołączył: 30 Sty 2010 Posty: 452 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: LUBLIN
|
Wysłany: Nie 22:08, 23 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
Buda zdrowa. Fajnie sie odpycha.
Dobrze wyląda  |
|
Powrót do góry |
|
 |
DriftIsPassion Fanatyk FSO
Dołączył: 01 Lut 2010 Posty: 547 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: Pon 11:39, 24 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
dla mnie bardzo na + Twoje działania, z resztą chyba Ci mówiłem o tym  |
|
Powrót do góry |
|
 |
michałosLSW Fanatyk FSO
Dołączył: 02 Lut 2010 Posty: 168 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: świdnik Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 12:12, 24 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
pasuje mu ten czarny mat. |
|
Powrót do góry |
|
 |
Buszek Fanatyk FSO
Dołączył: 01 Lut 2010 Posty: 678 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lublin Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 12:46, 24 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
Neon druciarzu w końcu opisałeś poldroverka
Według mnie wygląd na plus , nie jeden już się zdziwił na trasie , a co dopiero po swapie ...
Tak dalej i wielki plus za LPG  |
|
Powrót do góry |
|
 |
Banani Moderator
Dołączył: 31 Sty 2010 Posty: 417 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: LSW Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 16:26, 24 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
Buszek napisał: |
Tak dalej i wielki plus za LPG  |
ja bym to uznał za minus |
|
Powrót do góry |
|
 |
DriftIsPassion Fanatyk FSO
Dołączył: 01 Lut 2010 Posty: 547 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: Pon 16:42, 24 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
" gaz podawany do układu poprzez BLOS'a"
pewnie o to Buszkowi chodziło, bo też sie zastanawiam co w gazie dobrego prócz ceny  |
|
Powrót do góry |
|
 |
NeoN Fanatyk FSO
Dołączył: 01 Lut 2010 Posty: 896 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: "z łyncny" Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 18:30, 24 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
To cena nie jest wystarczającym argumentem? Myślę że nie ma co zbaczać na grząski grunt jakim jest LPG w aucie w kolejnym temacie. Każdy ma swoje zdanie na ten temat. Tak jak Banani jest przeciwnikiem diesli i zwolennikiem benzyny, tak ja jestem zwolennikiem LPG. Jak dla mnie temat wyczerpany.  |
|
Powrót do góry |
|
 |
Banani Moderator
Dołączył: 31 Sty 2010 Posty: 417 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: LSW Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 22:08, 24 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
ale ogólnie auto jest utrzymane i tak powinno zostać |
|
Powrót do góry |
|
 |
NeoN Fanatyk FSO
Dołączył: 01 Lut 2010 Posty: 896 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: "z łyncny" Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 23:40, 24 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
Tak będzie, a przynajmniej się staram żeby pozostał w dobrym stanie. Obecnie poprawiam konserwację żeby mu ten syf z ulicy nie zaszkodził...
Ostatnio zmieniony przez NeoN dnia Pon 23:40, 24 Maj 2010, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
 |
Buszek Fanatyk FSO
Dołączył: 01 Lut 2010 Posty: 678 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lublin Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 20:44, 16 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
ziooom , zapodałbyś jakieś fotki z prac |
|
Powrót do góry |
|
 |
laloo Fanatyk FSO
Dołączył: 02 Lut 2010 Posty: 432 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Świdnik Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 20:59, 16 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
hyhy nie masz zbiornika, bo ja go mam  |
|
Powrót do góry |
|
 |
ŁYSY Fanatyk FSO
Dołączył: 03 Lis 2010 Posty: 525 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: ŁĘCZNA Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 12:28, 17 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
To będzie samochód owiany tajemnicą |
|
Powrót do góry |
|
 |
Maro1500 Junior Admin
Dołączył: 30 Sty 2010 Posty: 1659 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lublin Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 12:41, 17 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
koncz ten samochod i zacznij nim jezdzic, a nie sie ww bujasz  |
|
Powrót do góry |
|
 |
NeoN Fanatyk FSO
Dołączył: 01 Lut 2010 Posty: 896 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: "z łyncny" Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 19:15, 17 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
No to wrzucę trochę ciekawszych zdjęć pokazujących jak posuwają się prace nad Polonezem HF Turbo.
Wstępnie poskładany silnik 831B7.046 z Delty HF Turbo.ie. Wciąż trzeba dostosować trochę osprzętu do wzdłużnego zamocowania.
[link widoczny dla zalogowanych]
Skrzynia biegów umyta ze szlamu w środku, komplet nowych uszczelek, dzwon od Łady z przerobioną dźwignią sprzęgła, pionowy lewarek z short shiftem.
[link widoczny dla zalogowanych]
Porównanie turbosprężarek, ta mała to TB0225 z wersji wtryskowej, a założona będzie ta większa, TB0333 z wersji gaźnikowej. Przy 1 barze doładowania powinna lecieć lekka bryza zamiast ognia piekieł jak w przypadku tego małego bździdła.
[link widoczny dla zalogowanych]
A tu przymiarka do silnika żeby było widać że rozmiar jest słuszny.
[link widoczny dla zalogowanych]
Zaciski z hamulcowe z Fiata Coupe 16v turbo oraz tarcza na aucie schowana za 15 calową felgą.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Odświeżona komora silnika.
[link widoczny dla zalogowanych]
Nie mogłem się powstrzymać żeby mojej kierowniczki nie osadzić w odpowiednim dla niej miejscu.
[link widoczny dla zalogowanych]
Termin ukończenia w którym chciałbym się zmieścić to lipiec tego roku bo wtedy jest RallySprint na torze lublin i prawdopodobnie tam odbędzie się oficjalna premiera.
No i oczywiście chciałbym serdecznie podziękować wszystkim którzy wspierają projekt merytorycznie jak i materialnie. Szczególne podziękowania dla Buszka i Furiosusa.  |
|
Powrót do góry |
|
 |
|