Forum www.fsolublin.fora.pl Strona Główna www.fsolublin.fora.pl
Forum lubelskiego klubu FSO
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

FSO Polonez HF Turbo (projekt)- 1995r.
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 12, 13, 14 ... 18, 19, 20  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.fsolublin.fora.pl Strona Główna -> Polskie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
NeoN
Fanatyk FSO


Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 896
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: "z łyncny"
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 22:14, 20 Sty 2012    Temat postu:

Ale co to zmienia że gaźnik jest nadciśnieniowy w moim przypadku? Przecież lpg działa tak samo. Druga sprawa to to że gaźnik działający w układzie blow-trough różni się od normalnego tylko tym że wszystkie jego układy znajdują się w puszce z nadciśnieniem. Zwykły poldkowy gaźnik bez problemu można przystosować do pracy na benzynie w nadciśnieniu, wystarczy dorobić mu szczelną puszkę na górze. Poprzedni układ z przepustnicą też prawie działał, obroty wolne były stabilne, w miarę wchodził na obroty ale wciąż były jakieś problemy ze szczelnością, co nie jest dziwne biorąc pod uwagę jak to było u mnie rozwiązane. Dlatego doszedłem do wniosku że gaźnik sprawdzi się doskonale ze względu na swoją konstrukcję. Na pewno da się to zrobić żeby działało, już takie układy budowałem, chociażby Lancia 2.0 16vt. Co do draw-trough to wg mnie poroniony pomysł i duży krok wstecz.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Furiosus
Moderator


Dołączył: 10 Lut 2010
Posty: 595
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lublin

PostWysłany: Pią 22:25, 20 Sty 2012    Temat postu:

Ale wybrałeś do pracy najmniej szczelny z dostępnych gaźników SmileSmileSmileSmileSmile to primo. A po wtóre czy przerobiłeś przepustnice na synchro? Bo jak nie to jedna gardziel będzie Ci trzymać ciśnienie przez pewien czas. Wprawdzie dość niedługo ale będzie trzymać.

Ja uważam, że przy zasilaniu LPG draw - thru to najlepsza opcja... ale to tak na logikę bez jakichś wielkich książkowych rozważań. To moim zdaniem najprostsze rozwiązanie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
NeoN
Fanatyk FSO


Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 896
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: "z łyncny"
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 22:48, 20 Sty 2012    Temat postu:

Z tego gaźnika praktycznie wykorzystam tylko korpus z przepustnicami i gardzielami, reszta kanałów zostanie zaślepiona więc problem szczelności rozwiązany. Smile Przepustnice zostają jak są bo nie widzę powodu żeby przy nich rzeźbić. Obecny układ dobrze się sprawdzi przy doładowanym silniku ponieważ umożliwi precyzyjniejsze dawkowanie małych obciążeń.
Draw-trough wg mnie ma same wady. Nie można zastosować intercoolera przez co temp. ładunku się zwiększa. Ciśnienie przed przepustnicą nie jest bezpośrednim wskaźnikiem obciążenia silnika, więc trudniej jest uzyskać pożądany skład mieszanki przy różnych obciążeniach, trzeba zdecydować się na kompromis między spalaniem a mocą/ryzykiem uszkodzenia silnika. Przepustnica jest odsunięta od silnika przez co reakcja na gaz ucierpi przy małych obrotach, no i do tego mamy kilkadziesiąt cm. przewodu wypełnionego rozgrzaną i sprężoną mieszanką palną tylko czekającą na wypadnięcie zapłonu... Przy blow-trough w przypadku lpg jedyną kwestią jest doprowadzenie kompensacji dla reduktora w odpowiednie miejsce, tak żeby mieć dobry odnośnik dla aktualnego obciążenia silnika, a zarazem wytworzyć odpowiednią różnicę ciśnień po obu stronach membrany II-go stopnia reduktora. Dzięki zastosowaniu gaźnika nie powinno być z tym problemu ponieważ właśnie po to on jest, żeby wytworzyć odpowiednie podciśnienie nie pogarszając przy tym w znaczącym stopniu przepływu. Wink
A tak swoją drogą zbadałem rzecz jasna sprawę przed przystąpieniem do przeróbki i doczytałem że w silniku 1.6 Turbo w wersji gaźnikowej, gaźnik ma mniejsze przekroje od mojego, a wciąż jest na nim do ugrania około 180KM, także nie powinno być tragedii. Very Happy


Ostatnio zmieniony przez NeoN dnia Pią 22:55, 20 Sty 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Furiosus
Moderator


Dołączył: 10 Lut 2010
Posty: 595
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lublin

PostWysłany: Pią 22:53, 20 Sty 2012    Temat postu:

Spoko. Tylko pół łyncny nie wysadź SmileSmileSmileSmileSmile Powodzenia

EDIT: Te gaźniki są nieszczelne głównie na elementach korpus-osie przepustnic, korpus-zwężki venturiego, korpus-wieczko, więc tak czy owak masz co uszczelniać.


Ostatnio zmieniony przez Furiosus dnia Pią 22:55, 20 Sty 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ŁYSY
Fanatyk FSO


Dołączył: 03 Lis 2010
Posty: 525
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: ŁĘCZNA
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 18:21, 21 Sty 2012    Temat postu:

Neon da rade kwestia tego aby wszystko było szczelne i odpowiednio wlot lpg do gaźniora tak mnie się wydaje Smile
Tak jak u mnie po zrobieniu dolotu lpg centralnie w gażnik wystarczyła różnica około 1 cm długości rurki między działaniem a totalną porażką.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Buszek
Fanatyk FSO


Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 678
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lublin
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 14:46, 01 Lut 2012    Temat postu:

Byłem , widziałem i powiem tylko tyle



Ostatnio zmieniony przez Buszek dnia Śro 14:50, 01 Lut 2012, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Endi
Administrator


Dołączył: 30 Sty 2010
Posty: 1729
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Świdnik
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 14:57, 01 Lut 2012    Temat postu:

Skończone już Question Neon byś zarzucił foto jakieś i wideo jak to się prezenci i jeździ Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Tomasz-1600
Fanatyk FSO


Dołączył: 02 Lut 2010
Posty: 309
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Brzostówka
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 21:30, 09 Mar 2012    Temat postu:

I jak Neon idą prace z poldkiem ? Na jakim jesteś etapie? dawno nic tu nie napisałeś aż się niecierpliwie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
NeoN
Fanatyk FSO


Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 896
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: "z łyncny"
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 16:32, 11 Mar 2012    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Coraz bliżej, chociaż wciąż pod górkę.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kylo
Moderator


Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 623
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 17:42, 11 Mar 2012    Temat postu:

A pod tą górkę to już sam wyjedzie czy jeszcze musisz popychać Question
Powrót do góry
Zobacz profil autora
NeoN
Fanatyk FSO


Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 896
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: "z łyncny"
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 18:23, 11 Mar 2012    Temat postu:

No już sam wyjeżdża, ale nadal nie ma jadu. Trzeba zalać kapuśniaku do pełna i testować.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Buszek
Fanatyk FSO


Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 678
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lublin
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 20:52, 11 Mar 2012    Temat postu:

to nie spali na 2 ? Sad
Powrót do góry
Zobacz profil autora
NeoN
Fanatyk FSO


Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 896
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: "z łyncny"
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 8:31, 12 Mar 2012    Temat postu:

Jeszcze nie, ale strzela do wydechu jak B Grupa. Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Lipek
Fanatyk FSO


Dołączył: 28 Maj 2010
Posty: 691
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Milejów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 9:13, 12 Mar 2012    Temat postu:

Kiedy można będzie prawy fotel zająć? Razz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Buszek
Fanatyk FSO


Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 678
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lublin
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 10:56, 12 Mar 2012    Temat postu:

dla Ciebie Lipek bagażnik Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.fsolublin.fora.pl Strona Główna -> Polskie Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 12, 13, 14 ... 18, 19, 20  Następny
Strona 13 z 20

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin