Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Furiosus Moderator
Dołączył: 10 Lut 2010 Posty: 595 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lublin
|
Wysłany: Pią 23:43, 15 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
Temat mchem zarasta, a więc...przyszła paczuszka w której znalazłem taki oto prezent:
[url=imageshack.us/photo/my-images/824/fotka003k.jpg/][/url]
[url=imageshack.us/photo/my-images/831/fotka004.jpg/][/url]
[url=imageshack.us/photo/my-images/18/fotka002bq.jpg/][/url]
Przepustnice pochodzą z motocykla Suzuki GSXR - nie jestem pewien jaka pojemność - nie było to jasno opisane w aukcji - podejrzewam, że minimum 1000 ccm (jak ktoś wie i rozpoznaje niech da znaka).
Średnica przepustnicy 42mm średnica wlotu 46mm - mam nadzieję, że nie za małe :-D :-D :-D :-D :-D
Oczywiście to co jest na fotkach to już graty po zdjęciu zbędnego duperelstwa typu TPS, przepustnice secondary, listwa wtryskowa... czeka je czyszczenie, brokowanie zbędnych otworów i pasowanie do kolektora ssącego z cromy.
Zamierzam zamontować je poprzez dospawanie do kolektora flanszy z alu 20mm w której otwory będą lejkowate i gwizdki umieścić na króćcach montażowych z GSXR z jednoczesnym ich wyosiowaniem względem rurek z cromy. Miałem pierwotnie zamiar ich nie rozdzielać ale mniemam, że tak będzie lepiej.
PS: Zapomniałem dodać, że firma REWAR z Krakowa zadbała o odpowiednie napełnianie komór spalania poprzez podesłanie mi bardzo foremnych wałeczków 290st do tego zestawu rozrywkowego.
No i na koniec trochę ze sfery sennych widziadeł - mam zamiar wydusić z tego trzydziestoletniego paździerza w okolicy 150 kuca - jak nie to zakładam rowera SERIO MÓWIĘ |
|
Powrót do góry |
|
|
Endi Administrator
Dołączył: 30 Sty 2010 Posty: 1729 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Świdnik Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 10:01, 16 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
No w końcu jakiś ruch w temacie widzę grubo będzie jakbyś mógł to wrzucaj często relacje z montażu bo sam się zaczynam powoli zastanawiać nad takim rozwiązaniem. Ciężko znaleźć 2 pionowe samochodowe gaźniki w rozsądnych pieniądzach i mały poradnik "noł hał" by się przydał Furiosus napisał: | No i na koniec trochę ze sfery sennych widziadeł - mam zamiar wydusić z tego trzydziestoletniego paździerza w okolicy 150 kuca - jak nie to zakładam rowera SERIO MÓWIĘ |
HAHAHAHAHAHA nie wierzę że zdradzisz złooooo prędzej piekło zamarznie a co do tych 150 KM no to sam jestem ciekawy ile wyjdzie myślę że może być trochę ciężko no ale zobaczymy zobaczymy
Ostatnio zmieniony przez Endi dnia Sob 10:03, 16 Mar 2013, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
Furiosus Moderator
Dołączył: 10 Lut 2010 Posty: 595 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lublin
|
Wysłany: Sob 11:32, 16 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
Endi. To nie gaźniki tylko przepustnice - ja dłubię ITB. Relacje będą |
|
Powrót do góry |
|
|
Endi Administrator
Dołączył: 30 Sty 2010 Posty: 1729 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Świdnik Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 10:51, 17 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
Furiosus napisał: | Endi. To nie gaźniki tylko przepustnice - ja dłubię ITB. Relacje będą |
Toż to ja wiem że to nie gaźniki napisałem że ja szukam 2 pionowych gaźników do siebie |
|
Powrót do góry |
|
|
Maro1500 Junior Admin
Dołączył: 30 Sty 2010 Posty: 1659 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lublin Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 18:56, 17 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
mmm, ciekaw jestem jak to będzie jeździć |
|
Powrót do góry |
|
|
Furiosus Moderator
Dołączył: 10 Lut 2010 Posty: 595 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lublin
|
Wysłany: Nie 19:54, 17 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
Szybko Marku szybko... i do tego będzie pięknie brzmieć |
|
Powrót do góry |
|
|
Maro1500 Junior Admin
Dołączył: 30 Sty 2010 Posty: 1659 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lublin Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 12:37, 18 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
szybko, jak szybko żeby ładnie mruczało |
|
Powrót do góry |
|
|
Furiosus Moderator
Dołączył: 10 Lut 2010 Posty: 595 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lublin
|
Wysłany: Czw 21:54, 11 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
Mało mam czasu na dłubanie - ale prace powoli idą do przodu. Dziś odebrałem od lokalnego tokarza kolektor z cromy docięty na odpowiednią długość.
Zrobiłem małe pasowanie do głowicy w kilku krokach:
Krok pierwszy:
Krok drugi:
I cały zestaw przymierzony wstępnie:
I bokiem:
Teraz prace pójdą w kierunku rozmierzenia otworów w kolektorze i toczeniu otworów we flanszy (wiadomo, że przy cięciu kolektora pod kątem wyszły delikatne elipsy), dalej rozmierzanie otworów pod króćce ssące i frezowanie lekkiego kąta z okrągłego otworu w króćcu pod elipsę kolektora - na koniec spawanie i pasowanie kanału z głowicą.
Całość jest tak dobrana, że długość dolotu łącznie z kolektorem, flanszą, króćcami i gwizdkami wynosi ok 26 cm. Starałem się zrobić najdłuższy dolot jaki sie dało z założeniem, że jeszcze musi wejść jakaś minimalna trąbka ze skarpetką. ogólnie ciasno będzie ale da radę. Nadlewy na seryjne miejsca mocowania listwy będą usunięte a listwa zostanie zamocowana do flanszy. |
|
Powrót do góry |
|
|
ŁYSY Fanatyk FSO
Dołączył: 03 Lis 2010 Posty: 525 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: ŁĘCZNA Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 20:14, 12 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
Mistrz |
|
Powrót do góry |
|
|
Furiosus Moderator
Dołączył: 10 Lut 2010 Posty: 595 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lublin
|
Wysłany: Sob 9:37, 13 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
Jak się okazało przy precyzyjnych pomiarach na papierze milimetrowym wychodzi, że elipsa jest niewielka więc otworki będą toczone okrągłe a te 0,8 mm zdejmie się po spawaniu frezując już lejki z przepustnic.
Jak cała zabawa wyjdzie ładnie to mogę rozpocząć produkcję seryjną kolektorów do OHV - potrzebuję tylko kiełbaski z GSI na oględziny |
|
Powrót do góry |
|
|
Furiosus Moderator
Dołączył: 10 Lut 2010 Posty: 595 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lublin
|
Wysłany: Nie 20:46, 08 Lut 2015 Temat postu: |
|
|
Temat zarósł trawą i mchem, ale nie ma że się nic nie dzieje. Prace szły powolutku do przodu, koncepcie się zmieniały w trakcie prowadzenia zabudowy. Teraz trochę szczegółów i danych:
1. Blok 1756 ccm (1592 rozwiercony na 84 mm) tłoki z fiata tipo z garbem 4,5mm (tłoki mają niby niższy garb niż standardowe tłoki z 1585 ale garb jest szerzej "rozlany"). Tłoki po przeróbce oczywiście - odwracane i polerowane.
2. Głowica po obróbce kanałów ssących i wydechowych wg. instrukcji chłopaków z Australii - link jest w temacie. Kanały ssące zaostrzone, wydechy wypolerowane. Komory spalania wygładzone i wypolerowane, pojemności równe. Wałki 290st. Zawory, prowadnice, uszczelniacze nowe standardowa wielkość.
3. Zamach Ritmo 125TC - sprzęgło 215 kevlar, docisk standardowy Valeo.
4. Zasilanie gaźniki ZX6R 37mm na customowym kolektorze.
5. Wydech - BMW IS - dalej jeszcze nie wiem może Jano Dob coś wykona do FIATA.
6. Zapłon pokażę jak będzie bardziej gotowy - teraz jest w proszku - ale będzie na EDIS-ie z Forda.
Fotki:
Kolektor wydechowy, "obsmarkany" do przymiarki - generalnie trochę inaczej poprowadzony jak u wszystkich bo zejście 2-1 jest na wysokości dzwonu skrzyni biegów. Dalej wyjdą kolanka 60mm redukcja do 50mm i jakieś puchy.
Strona ssąca silnika - pompa zaślepiona - będzie elektryk. Do bagnetu zmocowana linka cięgna uchylania przepustnicy.
Gaźniki z bliska.
|
|
Powrót do góry |
|
|
|