Forum www.fsolublin.fora.pl Strona Główna www.fsolublin.fora.pl
Forum lubelskiego klubu FSO
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

FSO 125p "Czerwoniutki"-1988r.
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.fsolublin.fora.pl Strona Główna -> Polskie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Furiosus
Moderator


Dołączył: 10 Lut 2010
Posty: 595
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lublin

PostWysłany: Pią 23:43, 15 Mar 2013    Temat postu:

Temat mchem zarasta, a więc...przyszła paczuszka w której znalazłem taki oto prezent:

[url=imageshack.us/photo/my-images/824/fotka003k.jpg/][/url]

[url=imageshack.us/photo/my-images/831/fotka004.jpg/][/url]


[url=imageshack.us/photo/my-images/18/fotka002bq.jpg/][/url]



Przepustnice pochodzą z motocykla Suzuki GSXR - nie jestem pewien jaka pojemność - nie było to jasno opisane w aukcji - podejrzewam, że minimum 1000 ccm (jak ktoś wie i rozpoznaje niech da znaka).
Średnica przepustnicy 42mm średnica wlotu 46mm - mam nadzieję, że nie za małe :-D :-D :-D :-D :-D
Oczywiście to co jest na fotkach to już graty po zdjęciu zbędnego duperelstwa typu TPS, przepustnice secondary, listwa wtryskowa... czeka je czyszczenie, brokowanie zbędnych otworów i pasowanie do kolektora ssącego z cromy.
Zamierzam zamontować je poprzez dospawanie do kolektora flanszy z alu 20mm w której otwory będą lejkowate i gwizdki umieścić na króćcach montażowych z GSXR z jednoczesnym ich wyosiowaniem względem rurek z cromy. Miałem pierwotnie zamiar ich nie rozdzielać ale mniemam, że tak będzie lepiej.

PS: Zapomniałem dodać, że firma REWAR z Krakowa zadbała o odpowiednie napełnianie komór spalania poprzez podesłanie mi bardzo foremnych wałeczków 290st do tego zestawu rozrywkowego.

No i na koniec trochę ze sfery sennych widziadeł - mam zamiar wydusić z tego trzydziestoletniego paździerza w okolicy 150 kuca - jak nie to zakładam rowera Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing SERIO MÓWIĘ
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Endi
Administrator


Dołączył: 30 Sty 2010
Posty: 1729
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Świdnik
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 10:01, 16 Mar 2013    Temat postu:

No w końcu jakiś ruch w temacie Smile widzę grubo będzie jakbyś mógł to wrzucaj często relacje z montażu bo sam się zaczynam powoli zastanawiać nad takim rozwiązaniem. Ciężko znaleźć 2 pionowe samochodowe gaźniki w rozsądnych pieniądzach i mały poradnik "noł hał" by się przydał
Furiosus napisał:
No i na koniec trochę ze sfery sennych widziadeł - mam zamiar wydusić z tego trzydziestoletniego paździerza w okolicy 150 kuca - jak nie to zakładam rowera Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing SERIO MÓWIĘ

HAHAHAHAHAHA Razz nie wierzę że zdradzisz złooooo prędzej piekło zamarznie Razz a co do tych 150 KM no to sam jestem ciekawy ile wyjdzie myślę że może być trochę ciężko no ale zobaczymy zobaczymy Wink


Ostatnio zmieniony przez Endi dnia Sob 10:03, 16 Mar 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Furiosus
Moderator


Dołączył: 10 Lut 2010
Posty: 595
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lublin

PostWysłany: Sob 11:32, 16 Mar 2013    Temat postu:

Endi. To nie gaźniki tylko przepustnice - ja dłubię ITB. Relacje będą
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Endi
Administrator


Dołączył: 30 Sty 2010
Posty: 1729
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Świdnik
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 10:51, 17 Mar 2013    Temat postu:

Furiosus napisał:
Endi. To nie gaźniki tylko przepustnice - ja dłubię ITB. Relacje będą

Toż to ja wiem że to nie gaźniki napisałem że ja szukam 2 pionowych gaźników do siebie Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Maro1500
Junior Admin


Dołączył: 30 Sty 2010
Posty: 1659
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lublin
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 18:56, 17 Mar 2013    Temat postu:

mmm, ciekaw jestem jak to będzie jeździć Rolling Eyes
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Furiosus
Moderator


Dołączył: 10 Lut 2010
Posty: 595
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lublin

PostWysłany: Nie 19:54, 17 Mar 2013    Temat postu:

Szybko Marku szybko... i do tego będzie pięknie brzmieć
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Maro1500
Junior Admin


Dołączył: 30 Sty 2010
Posty: 1659
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lublin
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 12:37, 18 Mar 2013    Temat postu:

szybko, jak szybko żeby ładnie mruczało Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Furiosus
Moderator


Dołączył: 10 Lut 2010
Posty: 595
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lublin

PostWysłany: Czw 21:54, 11 Kwi 2013    Temat postu:

Mało mam czasu na dłubanie - ale prace powoli idą do przodu. Dziś odebrałem od lokalnego tokarza kolektor z cromy docięty na odpowiednią długość.



Zrobiłem małe pasowanie do głowicy w kilku krokach:

Krok pierwszy:



Krok drugi:



I cały zestaw przymierzony wstępnie:



I bokiem:



Teraz prace pójdą w kierunku rozmierzenia otworów w kolektorze i toczeniu otworów we flanszy (wiadomo, że przy cięciu kolektora pod kątem wyszły delikatne elipsy), dalej rozmierzanie otworów pod króćce ssące i frezowanie lekkiego kąta z okrągłego otworu w króćcu pod elipsę kolektora - na koniec spawanie i pasowanie kanału z głowicą.

Całość jest tak dobrana, że długość dolotu łącznie z kolektorem, flanszą, króćcami i gwizdkami wynosi ok 26 cm. Starałem się zrobić najdłuższy dolot jaki sie dało z założeniem, że jeszcze musi wejść jakaś minimalna trąbka ze skarpetką. ogólnie ciasno będzie ale da radę. Nadlewy na seryjne miejsca mocowania listwy będą usunięte a listwa zostanie zamocowana do flanszy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ŁYSY
Fanatyk FSO


Dołączył: 03 Lis 2010
Posty: 525
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: ŁĘCZNA
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 20:14, 12 Kwi 2013    Temat postu:

Mistrz Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Furiosus
Moderator


Dołączył: 10 Lut 2010
Posty: 595
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lublin

PostWysłany: Sob 9:37, 13 Kwi 2013    Temat postu:

Jak się okazało przy precyzyjnych pomiarach na papierze milimetrowym wychodzi, że elipsa jest niewielka więc otworki będą toczone okrągłe a te 0,8 mm zdejmie się po spawaniu frezując już lejki z przepustnic.

Jak cała zabawa wyjdzie ładnie to mogę rozpocząć produkcję seryjną kolektorów do OHV - potrzebuję tylko kiełbaski z GSI na oględziny
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Furiosus
Moderator


Dołączył: 10 Lut 2010
Posty: 595
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lublin

PostWysłany: Nie 20:46, 08 Lut 2015    Temat postu:

Temat zarósł trawą i mchem, ale nie ma że się nic nie dzieje. Prace szły powolutku do przodu, koncepcie się zmieniały w trakcie prowadzenia zabudowy. Teraz trochę szczegółów i danych:
1. Blok 1756 ccm (1592 rozwiercony na 84 mm) tłoki z fiata tipo z garbem 4,5mm (tłoki mają niby niższy garb niż standardowe tłoki z 1585 ale garb jest szerzej "rozlany"). Tłoki po przeróbce oczywiście - odwracane i polerowane.
2. Głowica po obróbce kanałów ssących i wydechowych wg. instrukcji chłopaków z Australii - link jest w temacie. Kanały ssące zaostrzone, wydechy wypolerowane. Komory spalania wygładzone i wypolerowane, pojemności równe. Wałki 290st. Zawory, prowadnice, uszczelniacze nowe standardowa wielkość.
3. Zamach Ritmo 125TC - sprzęgło 215 kevlar, docisk standardowy Valeo.
4. Zasilanie gaźniki ZX6R 37mm na customowym kolektorze.
5. Wydech - BMW IS - dalej jeszcze nie wiem może Jano Dob coś wykona do FIATA.
6. Zapłon pokażę jak będzie bardziej gotowy - teraz jest w proszku - ale będzie na EDIS-ie z Forda.

Fotki:

Kolektor wydechowy, "obsmarkany" do przymiarki - generalnie trochę inaczej poprowadzony jak u wszystkich bo zejście 2-1 jest na wysokości dzwonu skrzyni biegów. Dalej wyjdą kolanka 60mm redukcja do 50mm i jakieś puchy.



Strona ssąca silnika - pompa zaślepiona - będzie elektryk. Do bagnetu zmocowana linka cięgna uchylania przepustnicy.



Gaźniki z bliska.





Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.fsolublin.fora.pl Strona Główna -> Polskie Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5
Strona 5 z 5

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin