Forum www.fsolublin.fora.pl Strona Główna www.fsolublin.fora.pl
Forum lubelskiego klubu FSO
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

FSO 125p 1.5 Millenium Edyszyn 1990r.
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4 ... 12, 13, 14  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.fsolublin.fora.pl Strona Główna -> Polskie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
BartM
Moderator


Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 216
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 10:55, 11 Lut 2010    Temat postu:

Cóż co do silnika to pewnie jak by mnie teraz coś takiego spotkało dawno by to wszystko skończyło na złomie łącznie z tym fiatem. Laughing
Straciłem całe lato na ten badziew, zamiast opalać się gdzieś nad jeziorkiem siedziałem 2 miesiące w garażu jak jakiś rumun Evil or Very Mad
CD...
Po przebojach z silnikiem odetchnąłem z ulgą - odpala i nie zaciera się Laughing Laughing
Fotka silnika już gotowego do jazdy pod maską:

[link widoczny dla zalogowanych]

W połowie 2008 roku zostały zakupione nowe buty, na przodzie założyłem sprężyny z trucka, oryginalny wydech końcowy zamieniłem na nierdzewny własnej produkcji z większym FI.

[link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych]

Akurat butli lpg skończyła się ważność i byłem zmuszony do wymiany.
We wnętrzu zagościła nowa kierownica:
.
[link widoczny dla zalogowanych]

CDN...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kylo
Moderator


Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 623
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 12:50, 11 Lut 2010    Temat postu:

Pamiętam jak założyłeś te motyle. Dla mnie szał ptaszka jeśli chodzi o wygląd. Exclamation
Powrót do góry
Zobacz profil autora
sznurówka23
Fanatyk FSO


Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 240
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Śródmieście
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 22:04, 11 Lut 2010    Temat postu:

Kolejny wozik którego stan/ przygotowanie/ soft jest dla mnie genialny Smile Kurde jak mnie kiedyś zabolało ramie Smile Po prostu mega kozacka bryczka Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Furiosus
Moderator


Dołączył: 10 Lut 2010
Posty: 595
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lublin

PostWysłany: Pią 21:51, 12 Lut 2010    Temat postu:

bliźniak dobry jest...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
zbity
Nowicjusz


Dołączył: 11 Lut 2010
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lublin
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 0:02, 13 Lut 2010    Temat postu:

dobry fiacior nawet na prawym się kilka razy powoziłem z kartką w ręku hehe no i przy zakupie też się gdzieś tam pałętałem

Ostatnio zmieniony przez zbity dnia Sob 0:04, 13 Lut 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
BartM
Moderator


Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 216
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 11:02, 16 Lut 2010    Temat postu:

Rok 2009 Smile

W zimę mój zabytek stał w ciepłym garażu co by go rdza nie brała:
[link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych]

Cały czas był kłopot z silnikiem który nie chciał w ogóle jechać Rolling Eyes
Po prawie roku eksploatacji stwierdziłem że włożę 1,6 który wcześniej szykowałem do auta.
Fotorelacja z szybkiej podmianki:
[link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych]

Okazało się że 2 motor też jedzie jak kopsko na szczęście udało się zdiagnozować przyczynę jaką była za długa rurka od zaworu w butli która ciągnie gaz (przy wymianie butli gazu przełożyłem zawór ze starej większej butli) która na samym końcu się zagięła i fura nie dostawała dostatecznej ilości paliwa.

Coby czuć się bezpiecznie zakupiłem taki oto zestaw co by auto lepiej hamowało:
[link widoczny dla zalogowanych]

I lepiej skręcało:
[link widoczny dla zalogowanych]

Dodatkowo w sprężyny trucka wsadziłem gumy:
[link widoczny dla zalogowanych]

Zostały obcięte kolumienki resorów i tył poszedł kilka cm w dół, choć to i tak o wiele za mało.
Tak to się prezentowało:

[link widoczny dla zalogowanych]

Po takich modach wyruszyłem z pożyczonym kubłem i pasami (dzięki zbity hehe) na podbój toru w tychach:
[link widoczny dla zalogowanych]

On board:
http://www.youtube.com/watch?v=iaZ22E5zio8

I na koniec coś demotywującego Laughing
[link widoczny dla zalogowanych]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kylo
Moderator


Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 623
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 18:19, 17 Mar 2010    Temat postu:

Uruchamiasz go w tym roku?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
BartM
Moderator


Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 216
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 8:46, 24 Mar 2010    Temat postu:

Na razie stoi kopsko, przeglądu brak, muszę to jakoś ogarnąć do ułęży i przygotować na sezon.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
BartM
Moderator


Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 216
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 19:17, 11 Kwi 2011    Temat postu:

Odkurzę temat bo troszkę zarósł Smile .
Po sezonie 2010 w którym fiacior zaliczył 4 eliminacje CA CUP, przyszedł czas na mały przegląd auta.
Jak niektórzy wiedzą fiat do mocarzy nie należał więc na pierwszy ogień poszło sprawdzenie kompresji silnika, która to po pomiarze wyszła niezbyt ciekawie - 11-7-9-12,7.
Po oględzinach okazało się że pierścionki na 3 cylindrach powiedziały pa pa:
[link widoczny dla zalogowanych]

Przy okazji chciałem wymienić rozrząd i wyszła kolejna "mała wada "
:-D :
[link widoczny dla zalogowanych]


Nigdy nie mogłem dojść z zapłonem do ładu i motor jeździł na stukowym, pewnie dlatego pierścienie szlag trafił.

Dorzucę jeszcze pomiary programem race chrono z zeszłego sezonu i po wymianie pierścionków i ustawieniu rozrządu:

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Opik
Moderator


Dołączył: 31 Sty 2010
Posty: 596
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Dęblin/Puławy/Lublin
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 22:07, 11 Kwi 2011    Temat postu:

jakoś tak dziwnie.. od 0-96 (60mph) 13,2 a do 100 sekundę gorzej?
czy to nie tak dosłownie się wyczytuje? Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
NeoN
Fanatyk FSO


Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 896
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: "z łyncny"
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 22:24, 11 Kwi 2011    Temat postu:

Tak patrząc po czasach to pod 100KM obecnie podchodzi, więc jeszcze masz sporo do ugrania Bartku. Smile Wrzucaj te gaźniory, do tego porządny kolektor wydechowy i będzie "łogień".
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Furiosus
Moderator


Dołączył: 10 Lut 2010
Posty: 595
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lublin

PostWysłany: Wto 7:11, 12 Kwi 2011    Temat postu:

Opik napisał:
jakoś tak dziwnie.. od 0-96 (60mph) 13,2 a do 100 sekundę gorzej?
czy to nie tak dosłownie się wyczytuje? Very Happy


Nic w tym dziwnego. Pierwszy pomiar jest z silnika z awarią. Więc biorąc pod uwagę, że w momencie pomiaru obroty silnika rosły (pewnie pod 7 tys i ciężarki aparatu zapłonowego już gdzieś 3 tys obrotów wcześniej zaczęły dodatkowo wyprzedać zapłon o ok. 10 stopni) a tłoki wskutek rozchełtanego małego kółka rozrządu nie nadążały już dawno za zapłonem i spalanie było detonacyjne a nie iskrowe to te 4 km/h szły już dość opornie... trzeba jeszcze wziąć pod uwagę, że pomiar jest z gupiego programu z komórki a nie z RS-a to pewnie było bliżej 10km/h a nie 4.
Dobrze że silnik na lekkim kole bo z kołem pełnej masy mogło się skończyć dużo gożej bo miałby jeszcze dodatkowo "pod górkę".

pomijając wszystko zrobił się "ten second car" z tegto fiaciszcza i liczę na jakiś przejazd testowy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kylo
Moderator


Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 623
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 19:03, 12 Kwi 2011    Temat postu:

Trzeba przyznać że teraz zbiera się naprawdę przyzwoicie, ale myślę że nie spoczniesz na laurach i wykorzystasz jeszcze fanty co się poniewierają w garage, bo jak ogarnę swojego to mam nadzieję nie być wolniejszy. Wink
Swoją droga przydałoby się pomierzyć jeszcze inne fury żeby punkt odniesienia był lepszy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Maro1500
Junior Admin


Dołączył: 30 Sty 2010
Posty: 1659
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lublin
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 19:31, 12 Kwi 2011    Temat postu:

Droche tego złomostwa jeździ wiec jaki problem Wink

"fanty co się poniewierają w garage" brzmi to nie tyle groźnie co niepokojąco... Arrow
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Opik
Moderator


Dołączył: 31 Sty 2010
Posty: 596
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Dęblin/Puławy/Lublin
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 20:18, 12 Kwi 2011    Temat postu:

takie tam małe biturbo Very HappyVery HappyVery Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.fsolublin.fora.pl Strona Główna -> Polskie Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4 ... 12, 13, 14  Następny
Strona 3 z 14

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin