Forum www.fsolublin.fora.pl Strona Główna www.fsolublin.fora.pl
Forum lubelskiego klubu FSO
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

FSO 125p 1.5 Millenium Edyszyn 1990r.
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, ... 12, 13, 14  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.fsolublin.fora.pl Strona Główna -> Polskie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
BartM
Moderator


Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 216
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 13:40, 06 Lut 2010    Temat postu:

Ciąg dalszy...
Rok 2008.
Seryjna jednostka nie wytrzymała katowania, panewki zaczęły strasznie walić więc jego dni były policzone.
Zacząłem prace przy motorze 2.0 z argenty, udało się dostać nowy tłok i aparat zapłonowy.
Reszta tłoków, gładzie ( widać było jeszcze ślady po honowaniu) i wał korbowy wyglądały praktycznie jak nowe.
Głowicę, miskę, wałki rozrządu w super stanie i pompę oleju miałem już w garażu z innych motorów dohc.
Dokupiłem kpl. uszczelek i simmeringów, nowy pasek rozrządu, napinacz paska dostał nowe łożysko, nowe sprzęgło, panewki wałka pośredniego, głowica przeszła kompleksowy remont.
Kilka fotek nowego motoru i samej przekładki:
[link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych]

W międzyczasie felgi przeszły małą kurację odmładzającą:
[link widoczny dla zalogowanych]


CDN...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
SeBa
Moderator


Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 209
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kozienice/Dęblin
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 15:38, 06 Lut 2010    Temat postu:

BartM masz u mnie duzego plusa za te miniaturki Smile fajny Fiat widze, szczegoly tez dopracowywujesz wiec jest git Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
JaCoB
FSO Fan


Dołączył: 02 Lut 2010
Posty: 137
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Dęblin
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 17:16, 06 Lut 2010    Temat postu:

Czekamy na kolejny part Wink DOHCik <3
Powrót do góry
Zobacz profil autora
DriftIsPassion
Fanatyk FSO


Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 547
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Świdnik

PostWysłany: Nie 14:38, 07 Lut 2010    Temat postu:

bardzo fajny Fiacior Smile
rocznik ten sam co mój ale bez porównania jeśli chodzi o stan wizualny\techniczny Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
BartM
Moderator


Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 216
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 12:02, 08 Lut 2010    Temat postu:

SeBa napisał:
BartM masz u mnie duzego plusa za te miniaturki Smile

Wg. regulaminu Cool
DriftIsPassion napisał:
bardzo fajny Fiacior Smile
rocznik ten sam co mój ale bez porównania jeśli chodzi o stan wizualny\techniczny Smile

Nie przesadzaj na pewno z twoim nie jest tak źle Very Happy
JaCoB napisał:
Czekamy na kolejny part Wink DOHCik <3

Kolejny part historii hehe:
Niestety z motorem nie było tak wesoło jak mogłoby się wydawać.
Na początku niby wszystko było OK, silniczek pracował równo i cicho, pojechałem na jazdę próbną, niestety po kilku kilometrach na wolnych obrotach zaczęła świecić się kontrolka ciśnienia oleju :/
Motor był zdrowy więc pomyślałem że możliwe coś jest nie tak z pompą oleju więc szybkie zamówienie i została kupiona nówka za 300zł.
Szybka wymiana, odpał, 5min pracy i dalej to samo :/
Zdjąłem jeszcze raz miskę oliwy, zajrzałem do panewek, okazało się że wał jest zatarty...
Nie było wyjścia, wyjąłem ten złom na zewnątrz, wał zawiozłem do zakładu nadawał się dopiero na 2 szlif, oprócz wału zatarły się też wałki rozrządu.
Wałki zregenerowane, wał po szlifie, nowa pompa oleju, musi być dobrze.
Złożyłem to wszystko do kupy, motor do fiata, odpalanie.
Myślę sobie wszystko będzie GIT.
Niestety po dojechaniu do lublina wróciłem, ale już na lince.
Ciśnienie znowu się świeciło a cudo pod maską stukało jak cholera.
Miska w dół, wał zatarty...
W koło macieju, wyjmowanie, rozbieranie, szukanie przyczyny.
Zawiozłem wał do szlifu niestety już się nie nadawał, za bardzo się wytarł, na szczęście w miedzy czasie udało mi się zakupić jeszcze jedną zdrową sztukę dohc z której to przełożyłem wał, wałki rozrządu jakimś cudem ocalały za to wałek pośredni razem z panewkami nadawał się do śmieci, przebiłem panewki, wałek z drugiego motoru.
Przyczyną okazał się brud w kanale olejowym który dostał się do obiegu i zacierał wszystko na swojej drodze...
Nie liczę ile poszło mi na to pieniędzy a przede wszystkim mojego zdrowia...
Evil or Very Mad
CDN....
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kylo
Moderator


Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 623
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 12:40, 08 Lut 2010    Temat postu:

Pamiętam tą walkę. Muszę przyznać że cierpliwy byłeś wtedy, bo mnie by dawno trafiło.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
NeoN
Fanatyk FSO


Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 896
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: "z łyncny"
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 17:09, 08 Lut 2010    Temat postu:

DOHC to zło... Razz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kylo
Moderator


Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 623
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 17:20, 08 Lut 2010    Temat postu:

Również ten angielski Razz Razz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
JaCoB
FSO Fan


Dołączył: 02 Lut 2010
Posty: 137
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Dęblin
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 18:05, 08 Lut 2010    Temat postu:

DOHC to nie jest zUo tylko te problemy z ciśnieniem oleju ;| to jest masakra z tym oliwieniem ;/ Dlatego ludzie narzekają na panewki, zatarte wały itd. itd. no bo jak to ma być smarowane jeśli na wolnych obrotach jest 0.8bara jak nie mniej w starszych dohcach? Neutral Włosi nie popisali się w tej kwesti i to dziwi bo inne marki jak np. Alfa miały fenomenalny układ smarowania.

Na szczęście widze, że jesteś twardziel i dopiąłeś swego Very Happy a to się ceni Wink
Warto w tym silniku już poprawić ciśnienie oleju żeby w przysżlości znowu nie było niespodzianek Razz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kylo
Moderator


Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 623
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 19:01, 08 Lut 2010    Temat postu:

Jak wszystko jest sprawne to smarowanie w dohcu jest ok. W szarym kiedyś jeździłem jakiś czas z pękniętym smokiem i nawet nie wiedziałem że jest pęknięty. Dopiero jak się całkiem urwał to zaświeciło się ciśnienie, ale myślałem że to czujnik czy coś bo silnik chodził cicho i nie stukał, więc 15km do domu dojechałem. Potem drugi smok i dalej jazda.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
JaCoB
FSO Fan


Dołączył: 02 Lut 2010
Posty: 137
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Dęblin
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 19:07, 08 Lut 2010    Temat postu:

Kylo napisał:
Jak wszystko jest sprawne to smarowanie w dohcu jest ok. W szarym kiedyś jeździłem jakiś czas z pękniętym smokiem i nawet nie wiedziałem że jest pęknięty. Dopiero jak się całkiem urwał to zaświeciło się ciśnienie, ale myślałem że to czujnik czy coś bo silnik chodził cicho i nie stukał, więc 15km do domu dojechałem. Potem drugi smok i dalej jazda.


Więc bardzo kocha Cię ten silnik, widze. Wiedział, że jak się spsuje to nie będzie miał z Tobą ciekawej rozmowy. To też warto wziąć pod uwage Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kylo
Moderator


Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 623
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 19:34, 08 Lut 2010    Temat postu:

Niestety ten motor już nie jeździ, tak powyżej 360tysi zaczął olej za mocno chlać. Po następnych 20 tysiącach i 50 litrach oleju poszedł na emeryturę ale świetnie go wspominam.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
NeoN
Fanatyk FSO


Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 896
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: "z łyncny"
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 20:01, 08 Lut 2010    Temat postu:

Kylo napisał:
Również ten angielski Razz Razz

Chciałbym zaprzeczyć, ale to niestety prawda. Razz
A co do Fiatowskich DOHC, to jestem pełen podziwu dla ludzi którzy z uporem maniaka ładują grubą kasę w tą przestarzałą jednostkę (mowa tu o wieku, a nie konstrukcji) dla 100 paru koni mechanicznych w serii. Za to DOHC w wersji turbo wg mnie robi robotę. Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
JaCoB
FSO Fan


Dołączył: 02 Lut 2010
Posty: 137
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Dęblin
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 21:01, 08 Lut 2010    Temat postu:

NeoN napisał:
Kylo napisał:
Również ten angielski Razz Razz

Chciałbym zaprzeczyć, ale to niestety prawda. Razz
A co do Fiatowskich DOHC, to jestem pełen podziwu dla ludzi którzy z uporem maniaka ładują grubą kasę w tą przestarzałą jednostkę (mowa tu o wieku, a nie konstrukcji) dla 100 paru koni mechanicznych w serii. Za to DOHC w wersji turbo wg mnie robi robotę. Smile


Dlatego nie rozumiem niektórych, którzy za tą samą kase nie pakuja w nowszy typu Dohca, albo 8vt albo 16v albo 16vt Wink

No ale koniec OT
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Maro1500
Junior Admin


Dołączył: 30 Sty 2010
Posty: 1659
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lublin
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 19:10, 09 Lut 2010    Temat postu:

tu chodzi o klimat Wink jak by tak bez problemu wlazlo mi do polda nowe v6 tdi audi/vw to bym sie dlugo nie zastanawial i kasa by sie znalazla i wszystko Rolling Eyes ale to poprostu nie pasuje i nie pasuje. daltego jest ohv, moze kiedys dohc, choc niekoniecznie
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.fsolublin.fora.pl Strona Główna -> Polskie Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, ... 12, 13, 14  Następny
Strona 2 z 14

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin